Quote from Guest on 9 June 2009, 10:12Det verkar som att många har väldigt olika uppfattning om hur sista veckan ska se ut inför "loppet". I boken "uthållighetsträning" (porsman) står det "Något tempopass, något intervallpass, plus något medellångt pass med 15-30 minuter långa intervaller...
Det verkar som att många har väldigt olika uppfattning om hur sista veckan ska se ut inför "loppet". I boken "uthållighetsträning" (porsman) står det "Något tempopass, något intervallpass, plus något medellångt pass med 15-30 minuter långa intervaller...
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 10:22Det låter finfint tycker jag.
Jag kommer också att bara "rulla" lite i morgon ett par tre mil kanske.
Vänligen
P.
Det låter finfint tycker jag.
Jag kommer också att bara "rulla" lite i morgon ett par tre mil kanske.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 10:26Ta det lugnt och se till att inte bli sjuk så kommer det att fixa sig. Du är stark!
Ta det lugnt och se till att inte bli sjuk så kommer det att fixa sig. Du är stark!
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 10:54Jag tror ärligt talat inte att din tid runt Vättern påverkas särskilt mycket av huruvida du kör ett lugnt pass idag (tisdag) eller ett mer tempobetonat.
Visst kan det göra en del men i grund och botten är det viktigaste att du har en god grundträning oc
Jag tror ärligt talat inte att din tid runt Vättern påverkas särskilt mycket av huruvida du kör ett lugnt pass idag (tisdag) eller ett mer tempobetonat.
Visst kan det göra en del men i grund och botten är det viktigaste att du har en god grundträning oc
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:00Det är så inviduellt hur man vill lägga upp den sista veckans träning innan en större kraftmätning, och mitt råd är att göra på samma sätt som förra gången det kändes bra på ett lopp.
Själv så tar jag det väldigt lugnt. Jag är bra tränad, och det är inte
Det är så inviduellt hur man vill lägga upp den sista veckans träning innan en större kraftmätning, och mitt råd är att göra på samma sätt som förra gången det kändes bra på ett lopp.
Själv så tar jag det väldigt lugnt. Jag är bra tränad, och det är inte
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:14Blir lugnare nu... tack för svaren! Verkar som att det lutar åt återhållsamhet den här veckan trots allt.
Johan: Risken är nog för stor med ett hårt tempopass, som du säger. Svårt att veta i förväg hur det blir med återhämtningen tycker jag. Ibland verka
Blir lugnare nu... tack för svaren! Verkar som att det lutar åt återhållsamhet den här veckan trots allt.
Johan: Risken är nog för stor med ett hårt tempopass, som du säger. Svårt att veta i förväg hur det blir med återhämtningen tycker jag. Ibland verka
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:36Femton mil paceträning brukar vara mumma och sedan vila de sista dagarna.
Femton mil paceträning brukar vara mumma och sedan vila de sista dagarna.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:39Rekommenderat i all välmening såklart?
Rekommenderat i all välmening såklart?
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:41Det gäller att ha mer än hundra mil i månaden som grund i varje fall.
Jag vet ingen träning förutom på bana som är mer formhöjande än paceträning.
Femton mil är bara 2½ timme.
Det gäller att ha mer än hundra mil i månaden som grund i varje fall.
Jag vet ingen träning förutom på bana som är mer formhöjande än paceträning.
Femton mil är bara 2½ timme.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:54>100 mil i månaden. För en speciell tid menar du? Vilken tid syftar du på ungefär?
>100 mil i månaden. För en speciell tid menar du? Vilken tid syftar du på ungefär?