Quote from Guest on 10 March 2013, 19:44Hur ser era träningsupplägg ut? Hur stor del lägger ni på simning/cykel/löpning, och varför?
Jag höll mest på med löpning innan jag började med triathlon men det känns som jag fortfarande inte kan släppa löpningen så mycket som jag borde.
Just nu tänker
Hur ser era träningsupplägg ut? Hur stor del lägger ni på simning/cykel/löpning, och varför?
Jag höll mest på med löpning innan jag började med triathlon men det känns som jag fortfarande inte kan släppa löpningen så mycket som jag borde.
Just nu tänker
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 19:54som simmare har jag svårt att släppa simträning, men jag har hört att man ska träna på den gren man är sämste på, men också de man kan känner mest tid på.
om jag ta en Olympisk distans
1500 - det ska ta ca 19min eller mindre med våtdräkt. här kan jag kä
som simmare har jag svårt att släppa simträning, men jag har hört att man ska träna på den gren man är sämste på, men också de man kan känner mest tid på.
om jag ta en Olympisk distans
1500 - det ska ta ca 19min eller mindre med våtdräkt. här kan jag kä
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 20:18Ja Ryan du har nog rätt.... jag behövde höra någon annan säga det.
Och jag tycker ju att det är kul att cykla och simma... men det är verkligen tråkigt att bli sämre på löpningen men det är väl bara att tugga i sig.
Ja Ryan du har nog rätt.... jag behövde höra någon annan säga det.
Och jag tycker ju att det är kul att cykla och simma... men det är verkligen tråkigt att bli sämre på löpningen men det är väl bara att tugga i sig.
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 20:21Eller hitta en balans. Simning kan man göra innan arbete eller under lunch. Sedan hitta 3-4 cykel pass 60-90min
Eller hitta en balans. Simning kan man göra innan arbete eller under lunch. Sedan hitta 3-4 cykel pass 60-90min
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 21:17Ja... jag kör oftast simning två morgnar. Denna v har jag nästan 6h löpning och 80 minuter simning (ovanligt mycket!) och 0 cykel... funderar om jag borde ta en vecka iaf och vända på det hela. Köra massor m simning t ex, för att komma igång där liksom.
Ja... jag kör oftast simning två morgnar. Denna v har jag nästan 6h löpning och 80 minuter simning (ovanligt mycket!) och 0 cykel... funderar om jag borde ta en vecka iaf och vända på det hela. Köra massor m simning t ex, för att komma igång där liksom.
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 22:27Pratar vi i längre cykler så gäller väl periodiseringen för triathlon i allra högsta grad. Initialt mycket grundträning med fokus på aerob uthållighet och teknik (särskilt när det gäller simningen). Detta för att sedan gradvis gå över i högre intensitet o
Pratar vi i längre cykler så gäller väl periodiseringen för triathlon i allra högsta grad. Initialt mycket grundträning med fokus på aerob uthållighet och teknik (särskilt när det gäller simningen). Detta för att sedan gradvis gå över i högre intensitet o
Quote from Funbeat user on 11 March 2013, 10:12Tack för analys/input!
Ja eg har jag inga tider alls vad gäller simning/cykling som är relevanta. På VR skulle jag bara i mål så vi fikade mest (i samtliga 10 depåer eller vad det var...)
Skulle vara Stockholm triathlon isåfall.Men absolut. Cykling och
Tack för analys/input!
Ja eg har jag inga tider alls vad gäller simning/cykling som är relevanta. På VR skulle jag bara i mål så vi fikade mest (i samtliga 10 depåer eller vad det var...)
Skulle vara Stockholm triathlon isåfall.
Men absolut. Cykling och
Quote from Funbeat user on 11 March 2013, 13:00Som basketspelare så hade jag svårt att släppa basketen 🙂
För mig har det kännts som att den stora utmaningen är simningen iom att jag har sprungit och cyklat innan. Dvs teknik och uthållighet i vatten var/är ett område där jag har mycket tid att hämta.
Som basketspelare så hade jag svårt att släppa basketen 🙂
För mig har det kännts som att den stora utmaningen är simningen iom att jag har sprungit och cyklat innan. Dvs teknik och uthållighet i vatten var/är ett område där jag har mycket tid att hämta.
Quote from Funbeat user on 11 March 2013, 14:10Nu siktar jag på IM-distansen och då är det inte någon större mening för mig att lägga för mycket tid på simningen. (enligt mig)
Ökar jag träningsdosen för simingen med 2h i veckan så kanske jag tjäner 5min på simningen i Kalmar, men ökar jag dosen på cyk
Nu siktar jag på IM-distansen och då är det inte någon större mening för mig att lägga för mycket tid på simningen. (enligt mig)
Ökar jag träningsdosen för simingen med 2h i veckan så kanske jag tjäner 5min på simningen i Kalmar, men ökar jag dosen på cyk
Quote from Funbeat user on 11 March 2013, 14:44När det gäller simningen handlar det ju iofs inte bara om den reella tidsvinsten, utan även ganska mycket om hur din kropp, och framför allt dina ben, mår när du kommer upp ur vattnet. Bättre teknik och högre distansuthållighet på simningen ger dig piggar
När det gäller simningen handlar det ju iofs inte bara om den reella tidsvinsten, utan även ganska mycket om hur din kropp, och framför allt dina ben, mår när du kommer upp ur vattnet. Bättre teknik och högre distansuthållighet på simningen ger dig piggar