Quote from Funbeat user on 11 March 2013, 16:02Tack! känner mig nu väldigt cykelmotiverad 🙂 (även om jag inte satsar mot IM utan olympisk, men ändå)
Bra länkar!
Intressant att se ett träningsprogram också, ser att det finns cykelpass på 40 minuter... trodde att minimum var 2h ...allvarligt. Och det
Tack! känner mig nu väldigt cykelmotiverad 🙂 (även om jag inte satsar mot IM utan olympisk, men ändå)
Bra länkar!
Intressant att se ett träningsprogram också, ser att det finns cykelpass på 40 minuter... trodde att minimum var 2h ...allvarligt. Och det
Quote from Funbeat user on 11 March 2013, 18:38Hur blir det om man alternerar emellan veckorna? Tex att man som basis kör varje gren två ggr i veckan och sedan delar upp att vecka 1 så kör man ett eller två extra passs med löpning och vecka två med cykel osv. Hur skulle det vara? Men mycket tror jag m
Hur blir det om man alternerar emellan veckorna? Tex att man som basis kör varje gren två ggr i veckan och sedan delar upp att vecka 1 så kör man ett eller två extra passs med löpning och vecka två med cykel osv. Hur skulle det vara? Men mycket tror jag m
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 08:51Hej,
Jag började träna i aug förra året inför IM i Kalmar. Jag hade sprungit några lopp under åren innan, men jag hade aldrig provat triathlon. Jag gick en crawl kurs(8 tillfällen med teknik träning) och nötte sedan vidare själv.
Nu är jag en glad motio
Hej,
Jag började träna i aug förra året inför IM i Kalmar. Jag hade sprungit några lopp under åren innan, men jag hade aldrig provat triathlon. Jag gick en crawl kurs(8 tillfällen med teknik träning) och nötte sedan vidare själv.
Nu är jag en glad motio
Quote from Funbeat user on 27 March 2013, 15:00Som sagt kul med lite träningsdiskussion i den är gruppen!
Träningsupplägget beror naturligtvis på vad man har för målsättning. Själv har jag börjat med triatlon mest som ett komplement till löpningen. Det blir lite skonsammare träning, än att bara nöta
Som sagt kul med lite träningsdiskussion i den är gruppen!
Träningsupplägget beror naturligtvis på vad man har för målsättning. Själv har jag börjat med triatlon mest som ett komplement till löpningen. Det blir lite skonsammare träning, än att bara nöta
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 16:30Cyklingen är extremt viktig! Med hyfsad löpträning och bra teknik kan de flesta lära sig springa ganska bra. Men har man efter cyklingen kört slut på energi så går löpningen inte att rädda även om man är riktigt bra på att springa. Jag har sett många på
Cyklingen är extremt viktig! Med hyfsad löpträning och bra teknik kan de flesta lära sig springa ganska bra. Men har man efter cyklingen kört slut på energi så går löpningen inte att rädda även om man är riktigt bra på att springa. Jag har sett många på