Quote from Guest on 26 June 2010, 07:33Jag har precis kommit igång ordentligt med min löpning nu. Men jag känner att jag har fel kläder på mig så man gör sig illa och att det skaver lite här och var.
Vad är det man ska tänka på och har ni några tips vad man ska köpa så man slipper att det bör
Jag har precis kommit igång ordentligt med min löpning nu. Men jag känner att jag har fel kläder på mig så man gör sig illa och att det skaver lite här och var.
Vad är det man ska tänka på och har ni några tips vad man ska köpa så man slipper att det bör
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 07:43Om det skaver mellan benen/ låren - prova tights
om det skaver på bröstvårtorna, tejpa eller sätt ett plåster över.
Du får gärna precisera mer vart det skaver. jag har bara gissat för det är vanliga ställen som det kan skava på.
Vasselin funkar om det
Om det skaver mellan benen/ låren - prova tights
om det skaver på bröstvårtorna, tejpa eller sätt ett plåster över.
Du får gärna precisera mer vart det skaver. jag har bara gissat för det är vanliga ställen som det kan skava på.
Vasselin funkar om det
Quote from Camilla Höög on 26 June 2010, 10:41Huvudregeln är att du ska undvika alla bomullskläder.
Jag föredrar tights och tighta träningströjor eftersom de följer med kroppen när jag rör mig istället för att flyga omkring och skava.
Använd även kalsonger i funktionsmaterial och glöm inte att skaffa
Huvudregeln är att du ska undvika alla bomullskläder.
Jag föredrar tights och tighta träningströjor eftersom de följer med kroppen när jag rör mig istället för att flyga omkring och skava.
Använd även kalsonger i funktionsmaterial och glöm inte att skaffa
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 13:20Kör ner handen och möblera om mellan ptv/pth/pim varefter. (2 saker börjar på "p".)
Kör ner handen och möblera om mellan ptv/pth/pim varefter. (2 saker börjar på "p".)
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 14:09Tights är underbart att sträna i men glöm inte bort att ha bra funktions kalsonger. Tröjor finns det en uppsjö att välja i mellan, tänk på att inte köpa för stora utan att de blir kroppsnära.
Tights är underbart att sträna i men glöm inte bort att ha bra funktions kalsonger. Tröjor finns det en uppsjö att välja i mellan, tänk på att inte köpa för stora utan att de blir kroppsnära.
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 14:47Skavsår och blåsor på fötter:
Skaffa bra strumpor. Jag trivs bra med tjocka strumpor, och allra bäst trivs jag med "dubbelstrumpor", alltså en strumpa med innerstrumpa.
Om du vet var blåsorna tänker dyka upp kan du förebygga med tejp (t.ex. Leukosilk).
Skavsår och blåsor på fötter:
Skaffa bra strumpor. Jag trivs bra med tjocka strumpor, och allra bäst trivs jag med "dubbelstrumpor", alltså en strumpa med innerstrumpa.
Om du vet var blåsorna tänker dyka upp kan du förebygga med tejp (t.ex. Leukosilk).
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 17:38Tack lars, Det var precis de ställena jag menade. Så nu är det bara att ut och hitta ett par bra tights och inte bomullskläder.
Tack för de andra tipsen också.
Tack lars, Det var precis de ställena jag menade. Så nu är det bara att ut och hitta ett par bra tights och inte bomullskläder.
Tack för de andra tipsen också.
Quote from Elias Engqvist on 29 June 2010, 19:42Johan: Kalsonger???
Johan: Kalsonger???
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 20:19Ja, det undrar jag med. Affären sade att man hade fillingar i tights så jag har det. Man vill ju inte verka konstig.
Ja, det undrar jag med. Affären sade att man hade fillingar i tights så jag har det. Man vill ju inte verka konstig.
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 20:41Nä, man är inte ett dugg konstig om man kör utan har jag fått lära mig alldeles nyssens. Tvärtom är man sval & fräch (H) http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=780496
Nä, man är inte ett dugg konstig om man kör utan har jag fått lära mig alldeles nyssens. Tvärtom är man sval & fräch (H) http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=780496