Quote from Guest on 1 April 2010, 15:35Jag har tränat simning som en del i annan träning (triathlon på motionsnivå) med inriktning mot distans och öppet vatten. Jag tränar delvis men inte "bibeltroget" efter TI (total immersion, Terry Laughlin, fishlike swimming, you name it, http://www.totali
Jag har tränat simning som en del i annan träning (triathlon på motionsnivå) med inriktning mot distans och öppet vatten. Jag tränar delvis men inte "bibeltroget" efter TI (total immersion, Terry Laughlin, fishlike swimming, you name it, http://www.totali
Quote from Funbeat user on 1 April 2010, 15:45Redskap ger väl mer styrketräning som t.ex paddlar och dolme, överkropp får jobba extra. Samma sak med benspark, uthålligheten ökar i den berörda muskeln.
Bra eller inte, jag gör som tränaren säger och gillar variationen i träningen. Nu är ju jag en nybö
Redskap ger väl mer styrketräning som t.ex paddlar och dolme, överkropp får jobba extra. Samma sak med benspark, uthålligheten ökar i den berörda muskeln.
Bra eller inte, jag gör som tränaren säger och gillar variationen i träningen. Nu är ju jag en nybö
Quote from Funbeat user on 1 April 2010, 15:50Jag är också ny vad gäller frisim och det är bra att kunna variera träning med dolme, simplattor sedan kan man sätta ihop frisimmet med den TI sparken 1,2,3 & glid.
det verkar fungera för mig och det räcker för min del.
annars är det svårt som nybörjare
Jag är också ny vad gäller frisim och det är bra att kunna variera träning med dolme, simplattor sedan kan man sätta ihop frisimmet med den TI sparken 1,2,3 & glid.
det verkar fungera för mig och det räcker för min del.
annars är det svårt som nybörjare
Quote from Funbeat user on 1 April 2010, 23:44Paddlar + Dolme = Styrka och rotation
Fenor kan användas både för sprinters och gnetar. För gnetar är det mycket för att skona axlar och för att man inte ska försaka bensparken för mycket. Dom har annars en dålig vana av att använda benen för lite på trä
Paddlar + Dolme = Styrka och rotation
Fenor kan användas både för sprinters och gnetar. För gnetar är det mycket för att skona axlar och för att man inte ska försaka bensparken för mycket. Dom har annars en dålig vana av att använda benen för lite på trä
Quote from Funbeat user on 1 April 2010, 23:46Att bara köra med paddlar har jag aldrig gjort. Det skulle vara i sprints man kör med det. Annars verkar det onödigt.
Att bara köra med paddlar har jag aldrig gjort. Det skulle vara i sprints man kör med det. Annars verkar det onödigt.
Quote from Funbeat user on 1 April 2010, 23:58Platta = liten skumgummiplatta/flythjälpmedel?
Platta = liten skumgummiplatta/flythjälpmedel?
Quote from Funbeat user on 2 April 2010, 08:16Jag är en stark anhängare av TI-metoden.
Anledningen att jag började med den, istället för "tradionell" träning var:
1. På min ort gavs inga crawlkurser. Resor till större stad lockade inte.2. Jag har inte något intresse av att kunna simma snabbt korta
Jag är en stark anhängare av TI-metoden.
Anledningen att jag började med den, istället för "tradionell" träning var:
1. På min ort gavs inga crawlkurser. Resor till större stad lockade inte.
2. Jag har inte något intresse av att kunna simma snabbt korta
Quote from Funbeat user on 2 April 2010, 10:12Jag vet ingenting om TI-Metoden. Har inte hört talas om den förän nu.
En sak jag lärt mig som idrottsman är att man aldrig ska avfärda något. Men jag har också lärt mig att det inte finns något som fungerar till 100%. Är man duktig idrottsman så blir de
Jag vet ingenting om TI-Metoden. Har inte hört talas om den förän nu.
En sak jag lärt mig som idrottsman är att man aldrig ska avfärda något. Men jag har också lärt mig att det inte finns något som fungerar till 100%. Är man duktig idrottsman så blir de
Quote from Funbeat user on 2 April 2010, 10:14Känns som en bra analys där, Hans. Simmar mycket enligt TI-tänket (och tränar simning just för triathlon) även om jag slarvar för mycket med flytövningarna - sammansatt simning är ju så mycket roligare. När jag kollar in den lokala simklubben är det rätt
Känns som en bra analys där, Hans. Simmar mycket enligt TI-tänket (och tränar simning just för triathlon) även om jag slarvar för mycket med flytövningarna - sammansatt simning är ju så mycket roligare. När jag kollar in den lokala simklubben är det rätt
Quote from Funbeat user on 2 April 2010, 11:07Hej , jag följer denna diskussion med stort intresse eftersom jag är en av den nybörjare som tränar med dolme & simpaddlar ( ej plattan) & försöker få in TI metoden med sparken 1,2,3, glid - låter konstigt kanske.
Men är man 40+ & siktar på att kunna si
Hej , jag följer denna diskussion med stort intresse eftersom jag är en av den nybörjare som tränar med dolme & simpaddlar ( ej plattan) & försöker få in TI metoden med sparken 1,2,3, glid - låter konstigt kanske.
Men är man 40+ & siktar på att kunna si