Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 09:12Kul att flera upskattar denna diskussion, specielt kul att iallafall några med erfarenhet av organiserad simträning är med. Däremot är jag inte riktigt nöjd med tydligheten i svaren. Så långt som vi kommit nu kan jag själv.
Jag försöker förtydliga lite.
Kul att flera upskattar denna diskussion, specielt kul att iallafall några med erfarenhet av organiserad simträning är med. Däremot är jag inte riktigt nöjd med tydligheten i svaren. Så långt som vi kommit nu kan jag själv.
Jag försöker förtydliga lite.
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 09:44Jag ska försöka ge mina svar på frågorna, andra får gärna korrigera, utveckla och/eller rätta.
1a: Styrka och teknik.
Du träna upp muskerna att klara av en större dynamis och statisk belastning om du kör med paddlar. Det ger givetvis resultat när du kör
Jag ska försöka ge mina svar på frågorna, andra får gärna korrigera, utveckla och/eller rätta.
1a: Styrka och teknik.
Du träna upp muskerna att klara av en större dynamis och statisk belastning om du kör med paddlar. Det ger givetvis resultat när du kör
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 10:24Bra svar Hans, lite frågor till bara ...
1. lämnar jag därhän, den anknyter till en föraltid pågående diskussion inom långdistansidrott om behovet av styrka kontra uthållighet, och risken av överbelastning antingen från för mycket distans eller för hög b
Bra svar Hans, lite frågor till bara ...
1. lämnar jag därhän, den anknyter till en föraltid pågående diskussion inom långdistansidrott om behovet av styrka kontra uthållighet, och risken av överbelastning antingen från för mycket distans eller för hög b
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 10:50Ta exempelvis användning av paddel. Jag själv använder "anti-paddlar" sk. fist-gloves, vilka minskar handens påverkan på vattnet. Tanken är att man då ska lära sig utnyttja andra och viktigare muskelgrupper. När man sedan tar av "glovsen" så känns det som
Ta exempelvis användning av paddel. Jag själv använder "anti-paddlar" sk. fist-gloves, vilka minskar handens påverkan på vattnet. Tanken är att man då ska lära sig utnyttja andra och viktigare muskelgrupper. När man sedan tar av "glovsen" så känns det som
Quote from Håkan Öhling on 4 April 2010, 10:42Man ska inte underskatta intervaller som en metod att bli bättre i simning. De flesta simmare som ligger och stänker simmar ju 1000m betydligt snabbare trots att de satsar på 50/100m. De flesta triathleter simmar alldeles för långsamt på träning och med
Man ska inte underskatta intervaller som en metod att bli bättre i simning. De flesta simmare som ligger och stänker simmar ju 1000m betydligt snabbare trots att de satsar på 50/100m. De flesta triathleter simmar alldeles för långsamt på träning och med
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 13:42En amatörs synpunkt angående paddlar:
Jag testade ett par för ett par månader sedan när jag fortfarande höll på att kämpa med andningen. Jag saknade (och saknar troligtvis fortfarande) rätt grepp i vattnet. Den fartökning jag fick med paddlarna fick det
En amatörs synpunkt angående paddlar:
Jag testade ett par för ett par månader sedan när jag fortfarande höll på att kämpa med andningen. Jag saknade (och saknar troligtvis fortfarande) rätt grepp i vattnet. Den fartökning jag fick med paddlarna fick det
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 09:04Vill hänga på Tord lite med Hans erfarenhet av paddlar. Som nybörjare så får man bra facit direkt om isättningen av handen och draget är en aning sned, då sticker handen i sidled direkt.
Jag hade lite dåligt drag i vattnet och min simlärare gav mig padd
Vill hänga på Tord lite med Hans erfarenhet av paddlar. Som nybörjare så får man bra facit direkt om isättningen av handen och draget är en aning sned, då sticker handen i sidled direkt.
Jag hade lite dåligt drag i vattnet och min simlärare gav mig padd