Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTräningsplan korta Vansbro
You need to log in to create posts and topics.

I min undom simmade jag en del. Nu vill jag, som uppladdning och träningsmål inför skidsäsongen, pröva korta Vansbro.

Finns det någon som kan tipsa om ett bra träningsprogram?

Jag simmar bara bröst och gör nu 1k på 30 min relativt otränad./Ola

Målsättning?

Förutsättningar? Vana? hur ofta per vecka?

Mål 1: Komma i mål.
Mål 2: Vet inte vad som är realistiskt tidsmässigt. Kan 45 min vara OK? hamnar då nånstans i mitten

Jag planerar simma 2-3 ggr/vecka ca 1 timme per gång samtidigt som det blir lite löpning, rullskidor eller stavgång.

I tonåren simmad

> Mål 2: Vet inte vad som är realistiskt tidsmässigt. Kan 45 min vara OK? hamnar då nånstans i mitten

Om du bröstsimmar på 45 minuter så kommer du nog att vara klart snabbaste bröstsimmare... 🙂 Dessutom så skulle du inte vara alltför långtifrån att få

Hur lång är korta Vansbro?

Korta är nog fel av mig jag menar halvan. Halvan är 1 500 meter korta är 1 000.

Gått och gått....Var där i tre terminer och drack öl. Var barmästare i E6-92.

Tack för bra svar om tiderna. 45 var tydligen för hårt. Menar du halvan eller korta?

Tips på t

på 1500 meter kan du nog ha 45 minuter som mål. Tror att fredrik pratar om hela vansbro?

> på 1500 meter kan du nog ha 45 minuter som mål. Tror att fredrik pratar om hela vansbro?

Självklart gör jag det! Vansbrosimningen är ju det enda klassikerlopp man kan genomföra otränad och ändå må fint efteråt. En kompis simmade (bröstsim) för några å

Jag har efter att i tre år kört kortvasan otränad bestämt mig för att satsa lite. Därför blir det halvor i några år innan de riktiga skall tas. Nög tror jag att hela Vansbro skulle kunna gå realtivt Ok men tar det ändå i etapper för att lära mig hur allt