Quote from Guest on 11 August 2012, 07:26vad tror ni om följande plan de sista veckorna innan en mara? för tuffa långpass? eller lagom?
2 1/2 halv vecka innan 34km
2 veckor innan 3x5km marafartSista 2 veckorna
mån 10km lugnt
ons 22km med 5 i marafart
lör 3x3 marafarttis 8km med 4 marafart
vad tror ni om följande plan de sista veckorna innan en mara? för tuffa långpass? eller lagom?
2 1/2 halv vecka innan 34km
2 veckor innan 3x5km marafart
Sista 2 veckorna
mån 10km lugnt
ons 22km med 5 i marafart
lör 3x3 marafart
tis 8km med 4 marafart
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 07:36Tycker du saknar lite fart pass. Intervaller och snabbdistanser. Inte de tuffaste men att ligga lite fortare än tänkt marafart.
Tittade lite på din träningskalender och tycker lite samma om den...
Mer fart träningar. Åtminstone 2 fart pass i veckan.
1 int
Tycker du saknar lite fart pass. Intervaller och snabbdistanser. Inte de tuffaste men att ligga lite fortare än tänkt marafart.
Tittade lite på din träningskalender och tycker lite samma om den...
Mer fart träningar. Åtminstone 2 fart pass i veckan.
1 int
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 22:07Tanken är att jag skall ha en fartperiod nu med lite kortare intervaller för att gå in i en mer specifikperiod om några veckor med längre marafarts intervaller.
men det jag framförallt kände mig osäker på var långpassen längd i förhållande till hur långt
Tanken är att jag skall ha en fartperiod nu med lite kortare intervaller för att gå in i en mer specifikperiod om några veckor med längre marafarts intervaller.
men det jag framförallt kände mig osäker på var långpassen längd i förhållande till hur långt
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 22:08Och ja Mackans bok är sönderläst 🙂 får väl köpa en i juklapp i år igen.....
Och ja Mackans bok är sönderläst 🙂 får väl köpa en i juklapp i år igen.....