Quote from Guest on 15 February 2010, 18:36jag är 14 år och har en tid på 5 km som jag gärna skulle vilja slå (26 min 17sek) någon som har ett bra träningsprogram om hur jag kan förbättra min kondis? 🙂
jag är 14 år och har en tid på 5 km som jag gärna skulle vilja slå (26 min 17sek) någon som har ett bra träningsprogram om hur jag kan förbättra min kondis? 🙂
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 18:46Kolla in www.marathon.se efter träningsrogram. Kolla in programmen för 10 km.
Lycka till!!
Kolla in http://www.marathon.se efter träningsrogram. Kolla in programmen för 10 km.
Lycka till!!
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 00:45Hej Jakob!
Jag föreslår detta program (via professorn i idrottsmedicin och fysiologi Per-Olof Åstrand):
På en vecka:
Dag 1: Ryckträning. Spring med maximal fart eller maximalt tempo mellan 5 och 60 sekunder. Kort vilopaus. Upprepa ett antal gånger. När
Hej Jakob!
Jag föreslår detta program (via professorn i idrottsmedicin och fysiologi Per-Olof Åstrand):
På en vecka:
Dag 1: Ryckträning. Spring med maximal fart eller maximalt tempo mellan 5 och 60 sekunder. Kort vilopaus. Upprepa ett antal gånger. När
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 09:47Tack Anders! ska testa detta.
Tack Anders! ska testa detta.
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 09:52Tack Anders! ska testa detta.
Tack Anders! ska testa detta.
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 09:25Ska också testa detta.
Ska också testa detta.
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 12:52Jag tror på programmet pga dess enkelhet. Ett kardinalfel som många nybörjare gör är just att gå till Runners World eller Marathon.se och ladda ner ett komplicerat och över-varierat program som egentligen lämpar sig för ganska vana löpare.
Alla löpare må
Jag tror på programmet pga dess enkelhet. Ett kardinalfel som många nybörjare gör är just att gå till Runners World eller Marathon.se och ladda ner ett komplicerat och över-varierat program som egentligen lämpar sig för ganska vana löpare.
Alla löpare må
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 15:38Anders jag tycker ditt upplägg för en nybörjare har stora skaderisker med så pass mycket träning i hög fart.
Marathon.se är faktiskt väldigt bra, finns program från att ta sig runt en distans till att göra elit tider.
Så ärligt talat förstår jag inte va
Anders jag tycker ditt upplägg för en nybörjare har stora skaderisker med så pass mycket träning i hög fart.
Marathon.se är faktiskt väldigt bra, finns program från att ta sig runt en distans till att göra elit tider.
Så ärligt talat förstår jag inte va
Quote from Funbeat user on 19 February 2010, 00:41Christian: Jakob, som jag föreslog programmet till, kan springa 5 km på 26:17 min, och är därmed inte nybörjar-nybörjare.
Men du har ju naturligtvis helt rätt i att om man aldrig har knutit på sig ett par löparskor, eller nära därpå, så skall man välja a
Christian: Jakob, som jag föreslog programmet till, kan springa 5 km på 26:17 min, och är därmed inte nybörjar-nybörjare.
Men du har ju naturligtvis helt rätt i att om man aldrig har knutit på sig ett par löparskor, eller nära därpå, så skall man välja a