Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag och min pojkvän har bestämt oss för att springa Lidingöloppet och funderade igår på träningsprogram. Det finns ett program på funbeat, men det är som en fortsättning på Stockholm Marathon och den formen är vi inte i idag riktigt. Vi är dock inte helt

Är lite i samma situation själv, har sprungit varvet och skall nu satsa på Lidingöloppet så jag hoppar på ett program ( http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=30 ) som det står på har högre "krav" men som jag på pappret tycker verkar v

Testa LOK-spåret ute i Vidingsjö; det är något lite mer "obanad" terräng än spåren, och därför lite mer likt banan på Lidingö underlagsmässigt. Ska väl dock lägga in brasklappen att jag bara sprungit Lidingö Tjejlopp, och baserar mitt tyckande utifrån det

Vi kör på lite blandade ställen. Jag har sprungit både Lidinö tjejlopp och Lidingö MK15 (halvan). Ett tips i Linköpingstrakten är att springa i Hackefors. Särskilt 2,5km-spåret där är kuperat och bra träning inför Lidingöloppet.

Men som du sa Fredrik: b

De tips jag fått är att köra såväl långpass som snabbare/kortare distanspass i kuperad terräng för att vänja kroppen vid "Lidingö-terräng".
Den terräng där jag planerar att förlägga min träning är så pass kuperad att jag ej kommer att köra specifik backtr

Ojoj en kändis hemifrån Värmland... 🙂 Det var ett tag sedan minsann... Allt bra hoppas jag!!!

Verkar som de flesta har samma tankebanor som vi har gällande träning inför Lidingöloppet i alla fall! Vi får väl se hur det går i september... (t+)

Hur kuperat är kuperat? Bara funderade.. Hur mycket sänker man sin fart när man springer i kuperat mot platt underlag? Och om någon vet, hur mycket sänker man farten av hård vind?!