Quote from Guest on 23 June 2011, 12:18Jag har tittat på en del träningspass som folk laggt upp på Funbeat för att tex. klara milen på under 40 eller halvmara på under 1:35. Alla dessa innehåller en otrolig massa träning ofta ca 5-6 pass i veckan. Om jag tränar på detta sätt i under en längre
Jag har tittat på en del träningspass som folk laggt upp på Funbeat för att tex. klara milen på under 40 eller halvmara på under 1:35. Alla dessa innehåller en otrolig massa träning ofta ca 5-6 pass i veckan. Om jag tränar på detta sätt i under en längre
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 12:28lugn jogg i 50 minuter kan väl inte ge förslitningsskador?
lugn jogg i 50 minuter kan väl inte ge förslitningsskador?
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 13:23Visst blir man inte så sliten av 50 min lugn löpning men om man har två sådana pass i veckan så blir det en del mer påverkan på knän mm. under några månaders träning.
Men på min kropp gör det ändå att jag känner mig segare passet efter samt att om det e
Visst blir man inte så sliten av 50 min lugn löpning men om man har två sådana pass i veckan så blir det en del mer påverkan på knän mm. under några månaders träning.
Men på min kropp gör det ändå att jag känner mig segare passet efter samt att om det e
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 13:30För mig är det tvärtom.
Om jag kör på tre pass i veckan och försöker träna för bra resultat kommer jag ligga på gränsen för skador i hälsenor, baksidor mm.
Det blir 3 tuffa pass per vecka och även om vilodagarna fler är så saknar jag grundträning(mängd)
För mig är det tvärtom.
Om jag kör på tre pass i veckan och försöker träna för bra resultat kommer jag ligga på gränsen för skador i hälsenor, baksidor mm.
Det blir 3 tuffa pass per vecka och även om vilodagarna fler är så saknar jag grundträning(mängd)
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 14:25Jag klarade Växjö 21,1 km på 1:28:29 med tre träningspass i veckan. Men när så få pass ska bära upp hela volymen blir varje pass förhållandevis långt och därmed slitsamt som AS skrev.
Min uppfattning - rätt lr fel? - är att skaderisken blir ganska hög i
Jag klarade Växjö 21,1 km på 1:28:29 med tre träningspass i veckan. Men när så få pass ska bära upp hela volymen blir varje pass förhållandevis långt och därmed slitsamt som AS skrev.
Min uppfattning - rätt lr fel? - är att skaderisken blir ganska hög i
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 21:233 pass med riktigt hög kvalité kan naturligtvis vara tufft per vecka men jag känner att jag klarar av att hålla 3 betydligt tuffare pass än jag skulle kunna hålla om jag hade haft ytterligare 1-2 lugna pass på en vecka.
Jag är en helt ok löpare 1.21:40
3 pass med riktigt hög kvalité kan naturligtvis vara tufft per vecka men jag känner att jag klarar av att hålla 3 betydligt tuffare pass än jag skulle kunna hålla om jag hade haft ytterligare 1-2 lugna pass på en vecka.
Jag är en helt ok löpare 1.21:40
Quote from Lars Mörrby on 23 June 2011, 21:56Ska man lyssna på folk som Colting så hävdar han att man för att träna sin aeroba förmåga ska träna vid rejält låg puls (kanske 90%). Det där emellan tränar
Ska man lyssna på folk som Colting så hävdar han att man för att träna sin aeroba förmåga ska träna vid rejält låg puls (kanske 90%). Det där emellan tränar