Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTräningsråd.
You need to log in to create posts and topics.

Simmade 3x1500m igår och vill ha lite råd. Jag kan nämligen ligga på 1:25/100m tempo utan några som helst problem men går jag ner mot 1:20 istället så orkar inte armarna hålla trycket speciellt länge och jag sjunker ner i vattnet och därmed blir det också

Göra 15x100 start 1:25 om hålla 1:18-1:20. De 5-7s göra mycket.

Du kan även köra 5 start 1:30, 5st 1:25 och sen prova 5st 1:20.

Jag sällan hålla 1:20 för mer än 400m på träning. Men klara 30x100 start 1:25

Köp ett par paddlar och kör med dolme, bra träning för armarna samt tekniken

Tack för tipsen. Ska se vad jag kan hitta på på 4 veckor (snart bara 3 kvar!)

Dolme och paddlar har jag redan och simmar med. Runt 1:10 fart går bra att simma både med och utan paddlar med 15-20 sek vila mellan 100-ingarna.

Hej!

Har varit simtränare i ca 20 år och har följande råd och kommentarer om du vill förbättra din frisimsteknik resp. farthållning (förutsätter inomhusträning):

1. Träna om möjligt tillsammans med andra. Det inspirerar, sporrar, gör det lättare att hål

Tack för grymma tips!

Tack för superbra tips, Simtränare. Simning verkar oneklingen utvecklas.
Jag försöker lära mig:

Front Quadrant Swimming
Early Vertical Forearm
DPS

Men det är väl bara att studera och kopiera Sun Yang, så går det nog vägen 🙂
http://www.findingfreestyl

Hej!
Är det någon som vill dela med sig av några bra och varierade träningspass som förbättrar resultaten på 1500 och däröver? Tränar simning två dagar i veckan och har stannat på 23 minuter på 1500 fritt senaste året. Ett av veckans pass innehåller en bl

Två snabba kommentar

1- 2ggr/vecka är svårt att utveckla med. 23min är inte illa. Nästa 1:30/100m. Där var jag i 2007 när jag simma Vansbro med våtdräkt i 2007, 45:15. Året efter ökade jag till treggr/vecka och simmade på 38:02.. Året efter 4ggr/vecka sa

Tack för svar Rykno. Imponerande utveckling första året då du förbättrade tiden med sju minuter med ökad träningsmängd! Inspirerar till att ta efter det upplägget, så det får bli till att rensa lite i almanackan för att få mer tid i bassängen det här året