Quote from Guest on 29 December 2008, 11:59Jag har aldrig cyklat 150 km, det mesta jag mäktat med var Tjejvarianten (90 km) förra året.
Mitt mål är väl i första hand att ta mig runt och fortfarande tycka om att cykla, och i andra hand ta mig runt under 6 timmar (totalt inkl raster). Förhoppningsv
Jag har aldrig cyklat 150 km, det mesta jag mäktat med var Tjejvarianten (90 km) förra året.
Mitt mål är väl i första hand att ta mig runt och fortfarande tycka om att cykla, och i andra hand ta mig runt under 6 timmar (totalt inkl raster). Förhoppningsv
Quote from Lotta W on 29 December 2008, 12:09Försök att få till ett långt pass i veckan, när det blir varmare ute. Börja med en lämplig längd (i tid) och öka successivt. Kan du få pass på 3-4 timmar att kännas lätta är det ganska lugnt sedan! Beger du dig ut tidigt på en helgmorgon har du gott om ti
Försök att få till ett långt pass i veckan, när det blir varmare ute. Börja med en lämplig längd (i tid) och öka successivt. Kan du få pass på 3-4 timmar att kännas lätta är det ganska lugnt sedan! Beger du dig ut tidigt på en helgmorgon har du gott om ti
Quote from Funbeat user on 29 December 2008, 14:43Hitta en grupp att cykla med under loppet som har samma ambitioner, ligga och köra 30 km/h själv under 5-6 timmar är ganska styvt... (För mig iaf...)
Hitta en grupp att cykla med under loppet som har samma ambitioner, ligga och köra 30 km/h själv under 5-6 timmar är ganska styvt... (För mig iaf...)
Quote from Funbeat user on 29 December 2008, 15:15Tack för svar!
Hittills är vi en klunga på 2 som ska köra... Men Spårvägen ligger bra till att lära mig lite riktig klungteknik och jag hoppas kanske hitta någon där som vill hålla samma tempo.
Så ett någorlunda långpass (3-4 timmar) plus 1-2 entimmespa
Tack för svar!
Hittills är vi en klunga på 2 som ska köra... Men Spårvägen ligger bra till att lära mig lite riktig klungteknik och jag hoppas kanske hitta någon där som vill hålla samma tempo.
Så ett någorlunda långpass (3-4 timmar) plus 1-2 entimmespa
Quote from Funbeat user on 29 December 2008, 16:53Det upplägget räcker lätt för att ta dig runt hela sjön med hedern väl i behåll ...
Det upplägget räcker lätt för att ta dig runt hela sjön med hedern väl i behåll ...
Quote from Funbeat user on 29 December 2008, 16:54Glöm inte att träna på passen också.
Glöm inte att träna på passen också.
Quote from Funbeat user on 29 December 2008, 17:415-6 timmar i veckan borde räcka lätt. Och om du tänker lägga in 3-4 timmarspass varje vecka kan jag inte se hur du kan misslyckas. Men har du ont om tid så kör kårt och hårt. Det är nämligen en tröst för oss med ont om tid att intensiteten kan kompensera
5-6 timmar i veckan borde räcka lätt. Och om du tänker lägga in 3-4 timmarspass varje vecka kan jag inte se hur du kan misslyckas. Men har du ont om tid så kör kårt och hårt. Det är nämligen en tröst för oss med ont om tid att intensiteten kan kompensera
Quote from Funbeat user on 29 December 2008, 22:27Lotta, den tiden du avsatt för träning räcker till. Ett distanspass på helgen och sen tränar du intervaller resten. Glöm inte att träna på att ligga på rulle, dvs att kunna ligga i lä bakom andra cyklister. Dels för att det blir en lättare resa för dig me
Lotta, den tiden du avsatt för träning räcker till. Ett distanspass på helgen och sen tränar du intervaller resten. Glöm inte att träna på att ligga på rulle, dvs att kunna ligga i lä bakom andra cyklister. Dels för att det blir en lättare resa för dig me
Quote from Funbeat user on 30 December 2008, 08:28Tack alla för bra svar!
Min förhoppning är att hinna med ett 3-4 timmarspass varje helg, men det blir säkert kortare än så ibland. Hur löser ni som tränar riktigt långa pass hela grejen med familj och allt?
Men det känns skönt att veta att 5-6 timmars t
Tack alla för bra svar!
Min förhoppning är att hinna med ett 3-4 timmarspass varje helg, men det blir säkert kortare än så ibland. Hur löser ni som tränar riktigt långa pass hela grejen med familj och allt?
Men det känns skönt att veta att 5-6 timmars t
Quote from j sollerman on 30 December 2008, 11:42Jag har varken familj eller tränar så långa pass som 3-4 timmar på helgerna. Brukar vara runt 2 timmar. Sen har jag något som är runt 3 timmar. Men de går att köra vättern på under 10 timmar ändå. Men tills nästa år ska de väl bli lite bättre med distanst
Jag har varken familj eller tränar så långa pass som 3-4 timmar på helgerna. Brukar vara runt 2 timmar. Sen har jag något som är runt 3 timmar. Men de går att köra vättern på under 10 timmar ändå. Men tills nästa år ska de väl bli lite bättre med distanst