Quote from Guest on 25 September 2009, 13:47Hej Alla!
Jag är rel ny inom löpning och springer än så länge bara på hemma plan. Men idag började jag kika på populära rundor kring där jag jobbar, tex Haga Parken. Jag behöver ha ett par nya lite längre rundor att sikta på framöver och kikade på ett par
Hej Alla!
Jag är rel ny inom löpning och springer än så länge bara på hemma plan. Men idag började jag kika på populära rundor kring där jag jobbar, tex Haga Parken. Jag behöver ha ett par nya lite längre rundor att sikta på framöver och kikade på ett par
Quote from Camilla Höög on 25 September 2009, 13:57Om du vill springa i ett område så finns det ofta orienteringskartor du kan köpa av de lokala orienteringsklubbarna. På en sån karta ser du verkligen alla stigar.
Om du vill springa i ett område så finns det ofta orienteringskartor du kan köpa av de lokala orienteringsklubbarna. På en sån karta ser du verkligen alla stigar.
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 14:07Aha!
oglar genast "orienteringsklubb Solna"Tusen tack!
Nån Brunnsvikenvan som kan berätta hur det ser ut därikring? Finns det bra skyltade kanske tom upplysta vägar kring Brunnsviken? Snart kommer ju möööörkret...//A
Aha!
oglar genast "orienteringsklubb Solna"
Tusen tack!
Nån Brunnsvikenvan som kan berätta hur det ser ut därikring? Finns det bra skyltade kanske tom upplysta vägar kring Brunnsviken? Snart kommer ju möööörkret...
//A
Quote from Jonny Persson on 25 September 2009, 15:21Vill man springa nära vattnet runt Brunnsviken så är det dåligt med belysning. Men vi är några stycken som kan ses med pannlampa på de stigarna under den mörka delen av året. Det är inte många man möter men det är alltid lika kul när det kommer nån annan.
Vill man springa nära vattnet runt Brunnsviken så är det dåligt med belysning. Men vi är några stycken som kan ses med pannlampa på de stigarna under den mörka delen av året. Det är inte många man möter men det är alltid lika kul när det kommer nån annan.
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 21:18"Om ni lägger upp rundor, som ni visar för andra, ritar ni dom noggrant efter vägarna då, eller hur tänker ni?"
Anna, det kan handla om vilket "läge" man använder när man ritar kartan! Per automatik kommer man till läget "Map" när man öppnar ritprogramme
"Om ni lägger upp rundor, som ni visar för andra, ritar ni dom noggrant efter vägarna då, eller hur tänker ni?"
Anna, det kan handla om vilket "läge" man använder när man ritar kartan! Per automatik kommer man till läget "Map" när man öppnar ritprogramme
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 08:38Ok, jag får försöka hitta tid att provspringa runt Brunnsviken under dagtid då, men då finns det i alla fal stigar hela vägen runt!
Och så ska jag kolla på kartorna i hybridläge, men jag tror jag gjorde det.
Kanske var just den rundan jag tittade på då li
Ok, jag får försöka hitta tid att provspringa runt Brunnsviken under dagtid då, men då finns det i alla fal stigar hela vägen runt!
Och så ska jag kolla på kartorna i hybridläge, men jag tror jag gjorde det.
Kanske var just den rundan jag tittade på då li
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 11:51Jag har en runda som jag mätt upp med min GPS-klocka. Den följer vattnet större delen av vägen förutom vid Frescati där man måste in en bit i skogen (finns dock bra vägar att springa på förutom att det blir mörkt på kvällen) och vid Bergshamra där det doc
Jag har en runda som jag mätt upp med min GPS-klocka. Den följer vattnet större delen av vägen förutom vid Frescati där man måste in en bit i skogen (finns dock bra vägar att springa på förutom att det blir mörkt på kvällen) och vid Bergshamra där det doc
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 13:19Perfekt, tusen tack!
Ska ge mig ut på jakt efter en orienteringskarta som stöd, det är det värsta jag vet att bli osäker på vägen och tappa rytmen i benen.//A
Perfekt, tusen tack!
Ska ge mig ut på jakt efter en orienteringskarta som stöd, det är det värsta jag vet att bli osäker på vägen och tappa rytmen i benen.
//A