Quote from Guest on 1 September 2010, 21:23Hej!
Nu har jag sprungit i 5 veckor, med undantag för en vecka då jag inte sprang alls för jag var förkyld.Jag har en slinga jag brukar springa men vet inte exakt hur lång den är, nån sa att den kan vara 2,2 km och jag brukar springa 2 varv.
Första gån
Hej!
Nu har jag sprungit i 5 veckor, med undantag för en vecka då jag inte sprang alls för jag var förkyld.
Jag har en slinga jag brukar springa men vet inte exakt hur lång den är, nån sa att den kan vara 2,2 km och jag brukar springa 2 varv.
Första gån
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:33Här finns ett blogginlägg med ett av många perspektiv på löpning som träning, http://blogg.svd.se/maratonbloggen?id=20266
Jag tyckte det var väldigt läsvärt när jag läste det.. (inte alls min blogg)
Här finns ett blogginlägg med ett av många perspektiv på löpning som träning, http://blogg.svd.se/maratonbloggen?id=20266
Jag tyckte det var väldigt läsvärt när jag läste det.. (inte alls min blogg)
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:40Hur du kommer vidare är beroende på vart du skall. Bekymra dig inte om vad andra motionärer pysslar med, fundera vad du vill själv. Vill du springa ett marathon någon gång? Vill du springa för att få lite frisk luft och motion några ggr i veckan eller kan
Hur du kommer vidare är beroende på vart du skall. Bekymra dig inte om vad andra motionärer pysslar med, fundera vad du vill själv. Vill du springa ett marathon någon gång? Vill du springa för att få lite frisk luft och motion några ggr i veckan eller kan
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:41Ja men tack Annelie... ja det var ju tänkvärt... att det måste vara kul!
Men jag är lite för mycket tävlingsmänniska för att tänka att jag bara gör det om det är kul... men det är klart, jag har faktiskt börjat känna av lite endorfiner (eller så är det ön
Ja men tack Annelie... ja det var ju tänkvärt... att det måste vara kul!
Men jag är lite för mycket tävlingsmänniska för att tänka att jag bara gör det om det är kul... men det är klart, jag har faktiskt börjat känna av lite endorfiner (eller så är det ön
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:44Jag har i alla fall ett mål Magnus, och det är att springa 4 km i en tävling på jobbet nästa lördag.
Det viktigaste målet är dock att må bättre. Har haft problem med förstoppning en längre tid och blev ordinerad motion av läkaren. Jag har också märkt att
Jag har i alla fall ett mål Magnus, och det är att springa 4 km i en tävling på jobbet nästa lördag.
Det viktigaste målet är dock att må bättre. Har haft problem med förstoppning en längre tid och blev ordinerad motion av läkaren. Jag har också märkt att
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:49Sikta in dig på ett lopp, t ex Tjejmilen 2011 eller något i den stilen. Sen går du till http://www.marathon.se/news/division.cfm?divserid=5 och plöjer igenom de artiklar som verkar spännande, knycker så mycket inspiration du bara orkar och sen kör du så o
Sikta in dig på ett lopp, t ex Tjejmilen 2011 eller något i den stilen. Sen går du till http://www.marathon.se/news/division.cfm?divserid=5 och plöjer igenom de artiklar som verkar spännande, knycker så mycket inspiration du bara orkar och sen kör du så o
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:53Vårruset och sånt går tyvärr bort för min del. Har svår pollenallergi så från mars till mitten på juli kan jag inte motionera utomhus överhuvudtaget. Men det finns ju löpband! (H)
Är det någon annan motionsform som är speciellt bra att kombinera med löp
Vårruset och sånt går tyvärr bort för min del. Har svår pollenallergi så från mars till mitten på juli kan jag inte motionera utomhus överhuvudtaget. Men det finns ju löpband! (H)
Är det någon annan motionsform som är speciellt bra att kombinera med löp
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:56Attans. Antar att medicinering inte riktigt hjälper heller, eller har otrevliga bieffekter?
Jag tyckte jag vann mycket på coreträning, styrketräning och rodd faktiskt. Bra styrka för att orka hålla kroppen uppe längre var nyttigt för mig åtminstone. Lika
Attans. Antar att medicinering inte riktigt hjälper heller, eller har otrevliga bieffekter?
Jag tyckte jag vann mycket på coreträning, styrketräning och rodd faktiskt. Bra styrka för att orka hålla kroppen uppe längre var nyttigt för mig åtminstone. Lika
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 11:12Kul att du hittat löpningen!!
Jag är i samma sits, med barn och mycket resor. Men jag är inte nybörjare, utan har alltid sprungit. Däremot mer eller mindre och aldrig med tävlingsinriktning (inte långlopp).
Det viktigaste är att komma in i löpningen och
Kul att du hittat löpningen!!
Jag är i samma sits, med barn och mycket resor. Men jag är inte nybörjare, utan har alltid sprungit. Däremot mer eller mindre och aldrig med tävlingsinriktning (inte långlopp).
Det viktigaste är att komma in i löpningen och
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 16:06Annica... nä mediciner hjälper inte riktigt... trots hyposensibilisering under 4 år. I juli när gräset blommade körde jag på 5 olika mediciner... blä.
Core är ju aldrig fel... vad har du kört för muskelgrupper på styrketräning?
Annica... nä mediciner hjälper inte riktigt... trots hyposensibilisering under 4 år. I juli när gräset blommade körde jag på 5 olika mediciner... blä.
Core är ju aldrig fel... vad har du kört för muskelgrupper på styrketräning?