Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
Jag följer Daniel Rönnqvists (hoppas jag fick det rätt) maratonprogram, men med långsammare km-tider, och lite framflyttat för att passa in till Lidingö ultra den 9 maj. Detta betyder att jag i söndags sprang 26km och den här veckan skulle det vara t

Hej!

Först o ch främst försök inte träna ikapp "förlorad" träning.
Jag brukar tänka som så att om jag är sjuk 1 vecka och tappar 3-4 pass så gör det inte så stor skillnad i långa loppet. Förhoppningsvis blir det ju bara 3 planerade pass som försvinner

jag skulle helt enkelt bara hoppat över de pass som skulle gjorts den veckan jag var sjuk och sen fortsätta på schemat som vanligt.
På en vecka varken tappar eller bygger du så pass mycket att du märker skillnad

Mitt råd: Börja efter uppehållet med den vecka i programmet som du skulle ha påbörjat när du blev sjuk. Kapa en vecka i programmet lite senare om det behövs.

När jag har varit rejält förkyld och haft feber brukar första passet ofta kännas jättetungt. Ta

Tack för snabba svar. Nu känns det lite bättre. Är hemma från jobbet för andra dagen i rad vilket är extremt ovanligt, men kroppen sa ju ifrån så det är bara att gilla läget.
Kristina

Hej igen.
Nu har det blivit 8 dagars uppehåll. Hade tänkt lufsa lite idag , men pulsen och tempen var lite för hög så det blev promenad istället. 123 i puls i uppförsbacke i promenad.. !Inte läge för löpning än skulle jag tro. Det kanske inte blir förrän