Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Det är så här att jag hade tänkt börja med triathlon. Och behöver lite hjälp med träningsupplägg osv.
Så som jag har tränat under sommaren (mest löpning) så har jag försökt att inte ha mer en två tuffa pass i veckan och 2-3 vilodagar där jag inte tränas a

Det är ett jävla meck! Har själv svårt att få ihop det. Men försöker att få en vecka att se ut typ såhär...

Mån: Simning
Tisdag Löpning intervall och coreträning
Onsdag: Simning och cykling/trainer
Torsdag: Löpning distans till jobbet eventuellt hem, ann

Då jag inte är skadad vilket jag är nu och då det inte är lågsäsong vilket det också är nu kör jag ung. så här:

Mån: Löpn. Lätt distans.
Tis: Simning. Löpning, fartpass.
Ons: Cykel distans
Tor: Simning. Löpning långpass
Fre: Vila
Lör: Simning. Spinning

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1934030066

När vilar man när man satsar på triathlon: Efter nästa säsong.

Du kommer aldrig hinna med det du vill hinna med, och samtidigt vila. Men vill du överleva triathlon, så simma en gång i veckan, cykla en gång i veckan, och spring minst 3ggr. Allt utöver är

Finns nog nästan lika många (fungerande) träningsupplägg som det finns triatleter. Jag slarvar med vilan tre veckor av fyra. Fjärde veckan är lugn och har minst två hela vilodagar och bara lätta pass.

Det här kanske kan tala om när man ska vila... Ett utvecklande av att kolla vilopulsen varje morgon.

Men jag har inte hunnit utvärdera ännu...

http://blog.noll.se/2010/11/dyrt-att-vara-sjuk.html

Vila när din träning inte svarar, du känner dig sliten/trött eller är sjuk.

Sim, cykel och löpning kan du köra året om utan att slita ut dig, det är det som är så bra :).

Jag har haft iThlete ganska länge - sedan den kom ut ungefär.

Det är nog individuellt hur bra det fungerar.

Applikationen mäter HRV, dvs variationerna i hjärtrytm. Ju mer vältränad och utvilad du är, desto högra variation.

Man bör mäta stående direkt

Nu blev det nog fel tråd Börje 🙂

12