Quote from Lars Mörrby on 12 November 2010, 15:30Kolla Tobias länk ovan Christer - han har precis skaffat iThlete och ska testa. 😉
edit:
Kopplingen till ursprungsfrågan - när ska man vila är att iThlete mäter variationerna i hjärtrytm och talar om ifall du har återhämtat dig från tidigare träningspas
Kolla Tobias länk ovan Christer - han har precis skaffat iThlete och ska testa. 😉
edit:
Kopplingen till ursprungsfrågan - när ska man vila är att iThlete mäter variationerna i hjärtrytm och talar om ifall du har återhämtat dig från tidigare träningspas
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 16:01@Börje. Tack för infon. Tur att jag inte dricker kaffe alls då... 😉
@Börje. Tack för infon. Tur att jag inte dricker kaffe alls då... 😉
Quote from Elias Engqvist on 12 November 2010, 16:32Ja, där var jag lite snurrig...
Ja, där var jag lite snurrig...
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 17:17@Börje bra tips, dock är min engelska inte den bästa. Men det är ju inte så mycket pengar också kanske min eng blir lite bättre 😉
Men annars verkar ni ganska eniga om att rena vilodagar inte är det lättaste att få till. Så det verkar bara vara att vänja
@Börje bra tips, dock är min engelska inte den bästa. Men det är ju inte så mycket pengar också kanske min eng blir lite bättre 😉
Men annars verkar ni ganska eniga om att rena vilodagar inte är det lättaste att få till. Så det verkar bara vara att vänja
Quote from Lars Mörrby on 12 November 2010, 20:09Jocke,
sonen som är 13 år läser ungdomsromaner på engelska obehindrat (tar kanske 1-2 dagar för en hel bok). Träning hjälper. 😉
När det gäller simningen så tycker jag du ska söka lite på "Total Immersion" på nätet. Finns både bok och DVD. Det senare är
Jocke,
sonen som är 13 år läser ungdomsromaner på engelska obehindrat (tar kanske 1-2 dagar för en hel bok). Träning hjälper. 😉
När det gäller simningen så tycker jag du ska söka lite på "Total Immersion" på nätet. Finns både bok och DVD. Det senare är
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 10:14Nu är kanske inte mitt största problem att jag vilar för lite, men jag funderar ändå en del på det. Mitt jobb kan påverka mig ganska mycket och jag får en hel del ofrivilliga vilodagar på grund av det - kan bero på att jag jobbar en tolvtimmarsdag, eller
Nu är kanske inte mitt största problem att jag vilar för lite, men jag funderar ändå en del på det. Mitt jobb kan påverka mig ganska mycket och jag får en hel del ofrivilliga vilodagar på grund av det - kan bero på att jag jobbar en tolvtimmarsdag, eller
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 20:59Det är svårt att vila för lite, har man tränat succesivt under en period så kan man lätt träna 20-25timmar i veckan. En vilodag är ett måste för alla så att kroppen hinner byggas upp.
www.triathlet.se
Det är svårt att vila för lite, har man tränat succesivt under en period så kan man lätt träna 20-25timmar i veckan. En vilodag är ett måste för alla så att kroppen hinner byggas upp.
Quote from Funbeat user on 6 December 2010, 22:43När du vilar tränar dina motståndare.
När du vilar tränar dina motståndare.