Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har bestämt mej för att lägga den "seriösa" satsningen inom orientering på medeldistansen och även en del sprint.

Vet dock inte exakt hur man ska lägga upp träningsveckan såhär på vinter och skulle uppskatta lite tips och dialoger om det:-)

Till sommare

Hej,

Några tips:

Teknikträning - spring många kontrollplocksbanor, linje-orientering och liknande, gärna i form av intervaller t ex 3*10min, 5*6min med några minuter vila. Det är viktigt att du är motiverad och 100% koncentrerad när du kör dessa, annar

Nej det har inte blivit i princip nån löpning alls på ett bra jäkla tag men det var för att jag efter O-Ringen tappade motivationen helt och hade ingen lust att löp- eller orienteringsträna så tränade styrka mer istället och har nyligen börjat velat träna

Jag tackar för ett mycket bra träningstips. Detta kommer jag att ha nytta av.

Håller med Stig: Tack Eva, grymt bra inlägg! (t+)

Bra fåga men ett ännu bättre svar av EVA. Ambitiöst. Ett av de bättre träningstips jag läst även om det är över min egen förmåga

Ni vet väl att Eva Jurenikova är tränare för IFK Moras orienterare och blev utsedd till årets tränare 2009 inom svensk orientering? Och att hon dessutom springer för tjeckiska landslaget? Tips som är guld värda, med andra ord! (t+)