Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad tycker ni om det här upplägget?

http://trana.marathon.se/kopia-av-intersports-milprogram-13-april/milen-pa-2-loppass-i-veckan/1

Byta ut Crosstraningen mot cykel samt köra cykling-löpning på torsdagarna.
Samt lägga till två pass morgonsimning. Vilka

Hmm... Om du nu ska träna mot en olympisk distans, varför inte då leta reda på ett träningsprogram som faktiskt siktar mot det istället för att modifiera ett löpprogram? Finns många förslag ute på nätet för det. Det mest intressanta är inte heller vad du

Här kanske du kan finna det du söker..
http://www.kalmarrc.com/globalassets/kalmar-r-c/dokument/traningsschema-luke-dragstra-oversatt.pdf

Tack för länken stod en del läsvärt där 🙂

Kanske inte var så jätte informativ i min funderingar.
Ska försöka utveckla lite hur jag tänkte.

Håller med fullständigt att det inte är vad man tränar utan hur som är viktigast och där tycker jag att Szalkais

Kan du cykla är det ju bra 🙂 Det du bör tänka på är att det då givetvis är lite skillnad på 40k tempo och 40k när du ska springa 10k efter: Men på det stora hela handlar det väl i princip om att dra ner lite på watten, håll igen uppför och tryck på nedfö

Jag gillar ju att tävla men egentligen kanske det är dumt att sätta upp ett tidsmål när jag inte har en aning om vad som krävs. Man ska nog göra en Tri OD och sen utifrån det sätta upp mål. Om jag ska slänga ut ett mål så antingen på övre halvan av resul

Det där är en vårvecka om jag fattar det rätt?

Jag tycker inte riktigt det är rimligt att sitta nu och detaljplanera pass om ett halvår+ på det sättet. Samtidigt, paradoxalt nog, känns det trots att det är enormt detaljerat också lite som det saknas röd

Tja... Kan väl hålla med om att det är orimligt att sitta och planera pass som infaller om ett halvår.... förutsättningarna kan ju faktiskt ha ändrats tills dess men också lite roligt att försöka få till något vettigt upplägg (påstår inte att detta är vet

Vill du prestera max utifrån dina förutsättningar så tycker jag absolut du tänker rätt med ett långsiktigt träningsprogram i detalj. Ett tips kan vara att periodisera block med grundträning, tävlingsträning och toppning.

Sedan är ju livet som det är och

Som jag fattat det så är Szalkais program uppbyggt periodiserat med grundträning, tävlingsträning och sedan toppning på slutet, och sedan kortare cykler med lätt-medel-hård vecka. Sen gäller det att fylla på med cykel och simpass som stämmer med intensite