Quote from Guest on 3 December 2008, 10:54Pga av knätrassel så har jag tränat benen en del, bl a bencurl för att öka stabiliteten vilket faktiskt fungerar.
Häromdagen så körde jag löpband på lite mer lutning än vanligt, 2%. Nu har jag träningsvärk på baksidan av benen, ger löpning med lutning sa
Pga av knätrassel så har jag tränat benen en del, bl a bencurl för att öka stabiliteten vilket faktiskt fungerar.
Häromdagen så körde jag löpband på lite mer lutning än vanligt, 2%. Nu har jag träningsvärk på baksidan av benen, ger löpning med lutning sa
Quote from Funbeat user on 3 December 2008, 11:04Inte riktigt, men vid löpning uppför ska vi även använda sätesmuskeln (gluteus maximus) som hjälper till med att sträcka i höftled. Om du inte har denna muskel inkopplad i ditt rörelsemönster (som vid löpning på plant underlag/eller mkt hamstringcurl) så
Inte riktigt, men vid löpning uppför ska vi även använda sätesmuskeln (gluteus maximus) som hjälper till med att sträcka i höftled. Om du inte har denna muskel inkopplad i ditt rörelsemönster (som vid löpning på plant underlag/eller mkt hamstringcurl) så
Quote from Funbeat user on 3 December 2008, 23:28Okey ... det kan kanske har att göra med att jag kört Body Pump (där ingick knäböj och utfall med skivstång på axlarna) precis innan och därför kanske sätesmusklerna var lite uttröttade redan.
Okey ... det kan kanske har att göra med att jag kört Body Pump (där ingick knäböj och utfall med skivstång på axlarna) precis innan och därför kanske sätesmusklerna var lite uttröttade redan.