Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräningsvärk eller skada?
You need to log in to create posts and topics.

Var går egentligen gränsen mellan träningsvärk och skada?
I lördags sprang jag Lundaloppet (10 km). Efter att ha sprungit in i väggen ganska rejält med nästan halva loppet kvar lyckades jag ändå stappla i mål på ren vilja.
Men sedan kom förstås träningsvä

Har du sprungit på mjölksyra så är det förmodligen träningsvärk. Ifall det hade varit en sträckning/muskelbristning så borde du känt det under loppet. Ett sätt att påskynda återhämtningen är att träna lätt för att öka blodflödet genom musklerna. Jogga lit

Om man tar ut sig helt så som du har gjort så tar det ett tag för kroppen att återhämta sig. Jag tror inte att det rör sig om någon skada. Du borde bli lite bättre varje dag och det dröjer nog ytterligare ett tag innan du är helt återställd.

Exakt, precis som tidigare sagts rör det sig om träningsvärk. Träna väldigt lätt för att öka blodflödet i kroppen så ska du se att det känns mycket bättre snart igen.

Tack för svaren!

Mycket riktigt, det var träningsvärk. På grund av sjukdom kunde jag sedan inte springa på några dar, men när jag var bättre igen gav jag mig ut på en riktigt försiktig och kort löprunda. Och nu, ytterligare en vecka senare sprang jag öve