Quote from Guest on 10 June 2012, 12:43Hej!
Nu behöver jag er kunskap igen 🙂
Varför får jag träningsvärk/stel nacke dagen efter jag har sprungit?
Fattar ju att jag spänner mej på något sätt, finns det något man ska tänka på för att motverka detta!?Tack på förhand 🙂
Hej!
Nu behöver jag er kunskap igen 🙂
Varför får jag träningsvärk/stel nacke dagen efter jag har sprungit?
Fattar ju att jag spänner mej på något sätt, finns det något man ska tänka på för att motverka detta!?
Tack på förhand 🙂
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 12:53Du kanske eventuellt drar upp axlarna (inte bra). Du är rak i ryggen och nacken (bra), men kanske spänner nacken något utöver att bara hålla den rak (inte bra).
Försök att vara rak i höft, rygg och nacke utan att därför SPÄNNA någon av dessa. Lättare sag
Du kanske eventuellt drar upp axlarna (inte bra). Du är rak i ryggen och nacken (bra), men kanske spänner nacken något utöver att bara hålla den rak (inte bra).
Försök att vara rak i höft, rygg och nacke utan att därför SPÄNNA någon av dessa. Lättare sag
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 18:57Som Anders skriver. Var i nacken sitter värken mer specifikt?
Som Anders skriver. Var i nacken sitter värken mer specifikt?
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 20:02I mitten på nacken. Där man böjer.. Tror faktiskt jag springer med näsan lite i vädret, kan nog vara det 😉
I mitten på nacken. Där man böjer.. Tror faktiskt jag springer med näsan lite i vädret, kan nog vara det 😉
Quote from Funbeat user on 10 June 2012, 21:24Inte ovanligt. Min bästaste bästa fysio säger alltid till mig att dra in hakan.
Bålstabilitet avlastar en del och gör att du lättare kan slappna av kanske... i övrigt har jag två övningar som jag har fått göra:
1) När du går, dra in hakan utan att tippa
Inte ovanligt. Min bästaste bästa fysio säger alltid till mig att dra in hakan.
Bålstabilitet avlastar en del och gör att du lättare kan slappna av kanske... i övrigt har jag två övningar som jag har fått göra:
1) När du går, dra in hakan utan att tippa