Quote from Guest on 15 January 2011, 19:56Jag får aldrig träningsvärk av löpning...
Det kanske låter lite raljant, men jag har - som glad nybörjare i gemet- aldrig märkt av någon träningsvärk efter ett löppass.
Sjukt?
Friskt?
Varför är det så?Jag kan få ont till riktigt ont i kroppen nu och då
Jag får aldrig träningsvärk av löpning...
Det kanske låter lite raljant, men jag har - som glad nybörjare i gemet- aldrig märkt av någon träningsvärk efter ett löppass.
Sjukt?
Friskt?
Varför är det så?
Jag kan få ont till riktigt ont i kroppen nu och då
Quote from Funbeat user on 15 January 2011, 20:06Jag tror att du inte tränar tillräckligt hårt. 😉 Kör ett ordentligt backpass så lär du få träningsvärk!
Jag tror att du inte tränar tillräckligt hårt. 😉 Kör ett ordentligt backpass så lär du få träningsvärk!
Quote from Funbeat user on 15 January 2011, 22:17Kör du riktigt hårda pass bör du känna det efteråt. De passen som framkallar träningsvärk hos mig är:
Långa pass i "hög" fart.
5-10km lopp där jag tar ut mig totalt.
Intervaller i backe.Träningsvärk brukar som sagt komma när du belastar musklerna på et
Kör du riktigt hårda pass bör du känna det efteråt. De passen som framkallar träningsvärk hos mig är:
Långa pass i "hög" fart.
5-10km lopp där jag tar ut mig totalt.
Intervaller i backe.
Träningsvärk brukar som sagt komma när du belastar musklerna på et
Quote from Catharina Brattlin on 16 January 2011, 00:26Jag tror det är väldigt individuellt!
Dagen efter mitt livs första marathon kunde jag utan besvär sitta på huk och städa i köksskåpen. Lite stelt men inget jag skulle vilja kalla träningsvärk.
Träningsvärk fick jag av en dryg mils längdskidåkning ifjol
Jag tror det är väldigt individuellt!
Dagen efter mitt livs första marathon kunde jag utan besvär sitta på huk och städa i köksskåpen. Lite stelt men inget jag skulle vilja kalla träningsvärk.
Träningsvärk fick jag av en dryg mils längdskidåkning ifjol
Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 08:34Tror nog en del på dig där ...
Jag tränade ett MAQ pass i höstas, fick massor med träningsvärk dagen efter som höll i sig flera dagar.Åkte en lekbetonad tävling på längdskidor i fredags, det enda värk jag känner av den här veckan kan jag direkt relatera
Tror nog en del på dig där ...
Jag tränade ett MAQ pass i höstas, fick massor med träningsvärk dagen efter som höll i sig flera dagar.
Åkte en lekbetonad tävling på längdskidor i fredags, det enda värk jag känner av den här veckan kan jag direkt relatera
Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 08:52Gårdagens löppass genererade en blånagel på höger stortå. Får skylla mig själv som sprang i walkingskor 🙁
Det var riktigt jobbigt i 1dm nysnö
Gårdagens löppass genererade en blånagel på höger stortå. Får skylla mig själv som sprang i walkingskor 🙁
Det var riktigt jobbigt i 1dm nysnö
Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 14:40Jag hörde om någon teori om att träningsvärk fick man när kroppen byggde nya nervbanor för att bättre kontrollera musklerna. När de väl är på plats och man inte förändrar sin träning så behövs det inte fler nervbanor och man får därför inte träningsvärk.
Jag hörde om någon teori om att träningsvärk fick man när kroppen byggde nya nervbanor för att bättre kontrollera musklerna. När de väl är på plats och man inte förändrar sin träning så behövs det inte fler nervbanor och man får därför inte träningsvärk.