Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningträningsvärk och löpning
You need to log in to create posts and topics.

Hej hopp!
Är ganska ny på det här med löpning och tänkte passa på att fråga er kunniga hur ni hade gjort om:

Ni var nybörjare, hade träningsvärk i höftbörjarna och utsida lår/knä/muskelfäste? (inte bara från löpning).

Hur är det med träningsvärk och löp

Gympa typ "funktionell träning" är mycket bra för att träna upp dessa muskler. Parallellt med detta ska du naturligtvis springträna men ta det lugnt. Man har ofta ont för att man överansträngt sig. Lite överansträngning är bra för att kroppen ska bygga st

Prova att hoppa några gånger, kan du tåla "smärtan" i musklerna? isf träna men gör det lugnt!! och träna inte samma aktivitet som du fick träningsvärken av!!

Är du nybörjare inom löpning så skulle jag välja en rask promenad ist. För att din kropp är int

Hej! Kul att du börjat springa! Jag kör styrka 1 g per v ( se http://www.ansofisticated.blogspot.com) för att hjälpa löpningen.

Har du redigt ont kan det hjälpa att jogga lugnt. Då rensar kroppen slagg. Det är jätteviktigt att jobba in en bra teknik i början så

Ja, alltså jag tränar annat (Core, Combat, Balance, Pump etc.)
Dock var jag lite brutal nu efter julhelgen och körde ett löppass (inget extremt) under måndagen, sedan Core, Balance och Combat under tisdagen. De tisdagspassen brukar inte vara några problem

Christer, vet Du hur glad jag blev över Ditt inlägg om gympans förträfflighet! 😀

M E, träningsvärk är inte farligt. Tvärtom återhämtar sig musklerna snabbare med lite genomblödningsträning. Så jag håller med om att en riktigt lugn jogg kan funka bra. Ju

Låter som du har koll och bra inställning! Tror du kommer flyga fram på den där milen, vill du ha hjälp till ett halvmaraton tex Kungsholmen runt- hojta till! Jag hjälper några som inte sprungit så mycket att springa det! 🙂

Sylvia, du skulle ha varit med på föredraget "någon" höll på Lidingöloppet på turné. Han var gammal löpare/orienterare, och tränare, och förespråkade varmt:
Gympa
stretch
varierad träning - cykla gärna, åk skidor etc träna kondition även på andra sätt
För

Sedärja, då är man inte helt fel ute. 🙂