Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Igår fick jag för mig att jag skulle köra lite excentriska tåhävningar som skadedförebyggande träning.

Jag tänkte mig kanske inte så noga för. Jag letade bara upp en kant jag skulle sätta framfoten mot. Och så använde jag båda benen för att trycka upp kr

förmodligen bara för mycket 😀

nu vet du det

Tack Jessica! Nu känner jag mig lugnare( trots att helgen nog blir smärtsam 🙁 )

massera, skaka, linimenta, promenera försiktigt.

så ska nog inte hela helgen va förstörd

Skaka???

sitt på en stol med tån i marken men försök att ha avlapnad vad. ta tag i muskeln och ta tag i den med tummen på utsidan och fingrarna på insidan och liksom skaka och putta den från tumme till fingrar.
hardu krampkänningar så ska du låta bli det

Krampkänningar har jag inte 🙂

Menar du att jag ska ta det grepett och liksom lyfta upp muskeln mot knät, med en frekvens på ca 4 ggr per sekund.

Det känns skönt när jag gör så i alla fall 🙂

Första gången man kör dem där känns det ju bra mycket efteråt. Tror nog att det skall kännas bättre på lördag ändå. Våga fortsätta köra dem bara. Jag kör tom dem med vikt (s.k. vadpress) men man får öka sakta förstås.

Jag brukar iofs bara köra dem där n

sida till sida egentligen, men är det skönt så gör så. men va lite försiktig med streching. mjuk streching går bra, men ingen monsterstreching.

Ä nu tror jag att jag förstår hur du menar, men kanske båda teknikerna hjälper 🙂

Jo jag skulle nog börjat med lite färre

12