Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningtrött av långpass
You need to log in to create posts and topics.

12

Vid vanliga pass så känner jag mig pigg och allert efteråt men vid långpass så är det tvärtom.
Blir så himla mentalt trött och har svårt att få något gjort efteråt(springer ofta på förmidagen).
Började med längre pass denna vår (20-30km) och funderar på o

Nja får jag väl svara. Förmågan att springa långpass utan att det tar så mycket på krafterna så man blir trött & slö resten av dagen är absolut träningsbar, men tröttheten uteblir ju först när man blivit så vältränad att man tycker 30km-pass går ungefär l

Låter fullkomligt naturligt! Den värsta tröttheten lägger sig med vanan men särskilt pigg är man nog aldrig efter ett långpass. Jag tycker timmarna tar ut sin rätt oavsett intensitet.

Jag brukar planera långpass på fridagar och göra allt viktigt och nödv

Personligen känner jag nu att jag klarar 20-25 km utan att bli alltför trött medan de få 30km-pass jag kört tar musten ur mig. Innan jag gav mig på 30km-pass så var jag lika slut efter 25km-passen.
Sen beror det ju mycket på fart givetvis men nog vänjer m

Se till att ha frukost i magen innan de längre passen. Kompensera med vätska efter passet.
På 25orna brukar jag ladda in en portion gröt innan passet. Efter passet kan det bli en liter apelsinjos. På 15km-passen blir det ett glas mjölk efteråt.
På långpas

Hehe, känner igen det där med zombievarning dagen efter.

Skojar ni? Mina ögon vill ramla igen hela tiden idag ...

Mina långpass sliter inte eftersom farten är låg. Men så utvecklas jag sakta och jag har inga skador. Kan träna dagen efter och blir bara starkare för varje pass.

@Peter: Dina LP är förmodligen anpassade till att du ska kunna träna även dagen efter. Mina är anpassade för en-två vilodagar efter.

*Asg* Vi motionärer vilar ju fler veckodagar än vi tränar 😉

Jag sprang 36 km i söndags kväll och kunde för död och pina inte sova en blund på hela natten efteråt. Ibland önskar man faktiskt att man blev tröttare... 😉

Allvarligt talat så är jag inne i en period när jag inte blir särskilt trött alls mentalt även e

12