Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTrött i armarna
You need to log in to create posts and topics.

12

När jag försöker att springa på lite snabbare blir jag väldigt trött i armarna , nästan lite stum!! Är det någon som har liknande problem och har något tips?

Slappna av. Vanligaste felet brukar vara att man "knyter" händerna när sådant där händer.

Känner samma sak. Kan vara helt slut i armarna efter ett pass, men pigg i benen.

Håll händerna som om du håller i en fågelunge. Armbågarna i ungefär 90 graders vinkel. Avslappnat.

Håller du något i händerna? Sluta med det i så fall.

Tack för tipsen!
Jag ska försöka tänka på fågelungen 🙂

Jag spänner lätt händerna när jag springer och tänker ofta på alla stackars fångelungar som blivit mosade.
Ett knep för att inte knyta händerna för hårt som jag brukar använda är att sätta tummspetsen mot spetsen av lillfingret. Då går det inte att knyta

Försök springa med helt öppna händer, och tänk på att inte spänna axlarna heller. Jag brukar emellanåt medans jag springer låta armarna hänga helt löst ner längs sidorna ett 30-tal meter för att få ner axlarna och inte spänna mig.

Ann, inom yogan brukar man använda en handposition, som ska vara avslappnande. Möt tummen med pekfingret och håll så när Du springer.

En variant på Sylvias tips. Jag minns inte vilken coach det var som brukade göra så, men han lät ibland löparna springa med potatischips i händerna mellan tummen och pekfingret. Det gick ut på att ha sönder så få som möjligt. När jag märker att jag spänne

Jag tror att de flesta tipsen här är bra!Själv brukar jag släppa ner armarna och låter dem hänga som nykokt spagetti i ca 50 meter med jämna mellanrum! Det gör gott för mig iaf:-)

12