Quote from Guest on 18 May 2011, 09:57Hej! Nybörjarcyklist som tränar inför vättern.
När jag cyklar så blir jag trött/stickande värk i ländryggen.
Skall jag flytta sadeln fram eller bak?
Jag tror jag har rätt höjd.Tips?
Hej! Nybörjarcyklist som tränar inför vättern.
När jag cyklar så blir jag trött/stickande värk i ländryggen.
Skall jag flytta sadeln fram eller bak?
Jag tror jag har rätt höjd.
Tips?
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 10:07Träna överkroppen. Det ÄR jobbigt för ryggen att cykla. Mina problem försvann när jag började med längdskidor/rullskidor. Många kör styrketräning och core-övningar.
Vad är det för ryggskada du har? Vad jag hört tar det åratal att läka.
Träna överkroppen. Det ÄR jobbigt för ryggen att cykla. Mina problem försvann när jag började med längdskidor/rullskidor. Många kör styrketräning och core-övningar.
Vad är det för ryggskada du har? Vad jag hört tar det åratal att läka.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 10:21Jag kraschade en disk och två kotor.. Evig core träning är min dom. För att det ska vara så stabilt som möjligt. Jag tror det är min sittställning som är fel på något sätt. fast jag vet inte hur.
Jag kraschade en disk och två kotor.. Evig core träning är min dom. För att det ska vara så stabilt som möjligt. Jag tror det är min sittställning som är fel på något sätt. fast jag vet inte hur.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 10:23Dålig rygg är ingen bra ingångsvariabel i cykel. Det är tufft nog för de som har ok rygg.
Dålig rygg är ingen bra ingångsvariabel i cykel. Det är tufft nog för de som har ok rygg.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 10:27Den är så bra den kan bli numera.. Har redan slått läkarna på fingarna många gånger om med bland annat vasaloppet.
Tror fortfarande att det inte är ryggen det är fel på utan inställning sadel/styre.David, Jag tänkte fråga om du har plats för en elev i
Den är så bra den kan bli numera.. Har redan slått läkarna på fingarna många gånger om med bland annat vasaloppet.
Tror fortfarande att det inte är ryggen det är fel på utan inställning sadel/styre.
David, Jag tänkte fråga om du har plats för en elev i
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 10:39Försök att höja styret. Det är skönare för nybörjaren. Troligen är den redan på maxhöjd och då kan man höja ytterligare genom att vinkla upp bocken och vända styrstammen. Ett par centimeter gjorde underverk för mig. Idag vill jag sänka igen för jag har ko
Försök att höja styret. Det är skönare för nybörjaren. Troligen är den redan på maxhöjd och då kan man höja ytterligare genom att vinkla upp bocken och vända styrstammen. Ett par centimeter gjorde underverk för mig. Idag vill jag sänka igen för jag har ko
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 10:48Ska testa, ska ut en runda ikväll igen. Pillar på allt nu för att se om det gör skillnad.
Ska testa, ska ut en runda ikväll igen. Pillar på allt nu för att se om det gör skillnad.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 10:54Kan vara att styret sitter för långt ifrån också. Lycka till med din cykling. Det är skoj! 🙂
Kan vara att styret sitter för långt ifrån också. Lycka till med din cykling. Det är skoj! 🙂
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 11:15Du kan alltid prova att flytta fram sadeln så mycket det går. Detta gör att du har kortare avstånd till styret och får på så vis en något mer upprätt sittställning.
Kortare styrstam och styret högre upp är ju redan nämnda åtgärder....
Du kan alltid prova att flytta fram sadeln så mycket det går. Detta gör att du har kortare avstånd till styret och får på så vis en något mer upprätt sittställning.
Kortare styrstam och styret högre upp är ju redan nämnda åtgärder....
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 11:26Ställ inte om sadeln för att få rätt avstånd till styret, ställ in den så du sitter rätt i förhållande till pedalerna. Sedan anpassar du styrstammens längd, vinkel och eventuellt (i den mån det går) adderar distanser på styrröret så att du får lagom avstå
Ställ inte om sadeln för att få rätt avstånd till styret, ställ in den så du sitter rätt i förhållande till pedalerna. Sedan anpassar du styrstammens längd, vinkel och eventuellt (i den mån det går) adderar distanser på styrröret så att du får lagom avstå