Quote from Guest on 26 January 2013, 17:11Har kört på rätt hårt de senaste 2 månaderna och det känns i låren nu... Kan inte alls prestera och blir trött i låren fort under rundorna... Konditionen annars är bra!
Jag vill ha tips på vad man ska äta och hur man ska lägga upp sin träning för att få
Har kört på rätt hårt de senaste 2 månaderna och det känns i låren nu... Kan inte alls prestera och blir trött i låren fort under rundorna... Konditionen annars är bra!
Jag vill ha tips på vad man ska äta och hur man ska lägga upp sin träning för att få
Quote from Funbeat user on 26 January 2013, 17:21Svårt att ge konkreta tips när du har din träningsdagbok stängd för de flesta.
Låren... Framsida, baksida? Känns det vid slätlöpning eller när du springer kuperat?
Energin tar nog inte slut i låren om du är pigg i kroppen för övrigt. Då skulle jag tippa
Svårt att ge konkreta tips när du har din träningsdagbok stängd för de flesta.
Låren... Framsida, baksida? Känns det vid slätlöpning eller när du springer kuperat?
Energin tar nog inte slut i låren om du är pigg i kroppen för övrigt. Då skulle jag tippa
Quote from Funbeat user on 26 January 2013, 17:55Tack för hjälpen!
Det känns både framsida och baksida. De känns stumma och trötta överlag. De svarar inte riktigt som de brukar... Jag är van löpare och har sprungit i över 1 år men har aldrig känt så som jag gör nu. Jag tror som du säger att det är vil
Tack för hjälpen!
Det känns både framsida och baksida. De känns stumma och trötta överlag. De svarar inte riktigt som de brukar... Jag är van löpare och har sprungit i över 1 år men har aldrig känt så som jag gör nu. Jag tror som du säger att det är vil
Quote from Funbeat user on 26 January 2013, 20:03Muskeltrötthet? Musklerna behöver protein för att återhämtas och det kanske kan vara en idé att se över intyget av proteiner. Enklaste lösningen är att börja dagen med en halvliter mjölk, "naturens egna sportdryck".
Muskeltrötthet? Musklerna behöver protein för att återhämtas och det kanske kan vara en idé att se över intyget av proteiner. Enklaste lösningen är att börja dagen med en halvliter mjölk, "naturens egna sportdryck".
Quote from Funbeat user on 26 January 2013, 20:12Svaret är givet: Dra ner på träningen, så kommer sedan träningsresultaten från senaste tidens hårdkörning. Inte totalvila, men lägre intensitet och mindre en tid.
Det borde fungera för dig som för andra. Det måste finnas återhämtningsperioder.
Svaret är givet: Dra ner på träningen, så kommer sedan träningsresultaten från senaste tidens hårdkörning. Inte totalvila, men lägre intensitet och mindre en tid.
Det borde fungera för dig som för andra. Det måste finnas återhämtningsperioder.
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 09:50"Van löpare" blev inte jag efter ett år. Vare sig mentalt eller fysiskt. Det är nog mer vila dina ben försöker tala om för dig.
"Van löpare" blev inte jag efter ett år. Vare sig mentalt eller fysiskt. Det är nog mer vila dina ben försöker tala om för dig.
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 12:31Instämmer med tidigare talare. Elit löpare "tränar ner sig" med hög träningsdos för att sedan lätta på träningen, lägga in mer vila och "släppa upp" formen igen. Du kanske är just nertränad och dina lår behöver återhämtning. Spring lätt och ta en el två e
Instämmer med tidigare talare. Elit löpare "tränar ner sig" med hög träningsdos för att sedan lätta på träningen, lägga in mer vila och "släppa upp" formen igen. Du kanske är just nertränad och dina lår behöver återhämtning. Spring lätt och ta en el två e
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 14:21Om man hade kunnat se din träning så skulle jag känna att det är möjligt att göra en kvalitativ gissning.
tunga/sega/lätt syra i låren: Jag skulle kolla upp Ferritin-värde och HB(börja ta järntabletter direkt, du är tjej dessutom). Alltså ringa till en
Om man hade kunnat se din träning så skulle jag känna att det är möjligt att göra en kvalitativ gissning.
tunga/sega/lätt syra i låren: Jag skulle kolla upp Ferritin-värde och HB(börja ta järntabletter direkt, du är tjej dessutom). Alltså ringa till en
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 17:05Tack för era svar! Det var nog det jag behövde höra!
Tack för era svar! Det var nog det jag behövde höra!