Quote from Guest on 7 July 2014, 10:36Ska snart upp och springa i fjällen. Har insett att mina Oroc 280 inte kommer fungera för mig då det blir ganska hårt genomslag av dubbarna i framfoten på hårt underlag (stenhällar osv).
Funderar därför om Trailroc eller Roclite kan vara ett alternativ.
Ska snart upp och springa i fjällen. Har insett att mina Oroc 280 inte kommer fungera för mig då det blir ganska hårt genomslag av dubbarna i framfoten på hårt underlag (stenhällar osv).
Funderar därför om Trailroc eller Roclite kan vara ett alternativ.
Quote from Funbeat user on 7 July 2014, 10:46Trailroc har mer utrymme i framfoten och något mjukare sko, sen har väl Roclite lite djupare dubbar. Roclite överdel är garanterat tåligare än Trailrocs.
Jag föredrar Trailroc för dom är naturalfit.
/christian
Trailroc har mer utrymme i framfoten och något mjukare sko, sen har väl Roclite lite djupare dubbar. Roclite överdel är garanterat tåligare än Trailrocs.
Jag föredrar Trailroc för dom är naturalfit.
/christian
Quote from Funbeat user on 8 July 2014, 08:10Observera att det trots allt skiljer en hel del i passform mellan inov-8s skor. Springer mycket i oroc 280, och beställde ett par roclite 243 av samma anledning som du, men hälkappan passade inte alls mina fötter. För min del blev det istället roclite 295
Observera att det trots allt skiljer en hel del i passform mellan inov-8s skor. Springer mycket i oroc 280, och beställde ett par roclite 243 av samma anledning som du, men hälkappan passade inte alls mina fötter. För min del blev det istället roclite 295
Quote from Donald Isaksson on 9 July 2014, 10:20Trailroc är som sagts ovan en rätt mjuk sko.
Roclite å andra sidan tycker jag har en rätt hård och stadig sula.
Trailroc är som sagts ovan en rätt mjuk sko.
Roclite å andra sidan tycker jag har en rätt hård och stadig sula.
Quote from Funbeat user on 9 July 2014, 11:41Jag har ett par X-talon 190 för off-trail, dock är dessa lite för smala i tåboxen för mina fötter, vilket gett som resultat att meshen gett vika på två ställen. Utan sula fungerar det dock bättre.
Hur är tåboxen på Trailrox 245 jämfört med den på X-talon
Jag har ett par X-talon 190 för off-trail, dock är dessa lite för smala i tåboxen för mina fötter, vilket gett som resultat att meshen gett vika på två ställen. Utan sula fungerar det dock bättre.
Hur är tåboxen på Trailrox 245 jämfört med den på X-talon
Quote from Funbeat user on 10 July 2014, 17:52Anders, jag kan jämföra Trailroc med X-Talon 212 (jag har inte 190, men de borde vara *ganska* lika). Trailroc har Natural fit med mycket plats för tårna, medan X-Talon har Precision:
http://www.inov-8.com/New/Global/Fit.html?L=26
Varför inte använda Li
Anders, jag kan jämföra Trailroc med X-Talon 212 (jag har inte 190, men de borde vara *ganska* lika). Trailroc har Natural fit med mycket plats för tårna, medan X-Talon har Precision:
http://www.inov-8.com/New/Global/Fit.html?L=26
Varför inte använda Li
Quote from Funbeat user on 10 July 2014, 18:29Tack för bra svar!
Jag kommer att försöka laga mina 190 så gott det går och nu när jag kör utan sula blir inte påfrestningen på meshen lika stor. Men de två olika sulorna har lite olika användningsområden och jag kan gott tänka mig båda i skostället 🙂
Tack för bra svar!
Jag kommer att försöka laga mina 190 så gott det går och nu när jag kör utan sula blir inte påfrestningen på meshen lika stor. Men de två olika sulorna har lite olika användningsområden och jag kan gott tänka mig båda i skostället 🙂
Quote from Funbeat user on 10 July 2014, 21:09Haha, ja, du behöver inte övertyga mig om att ha flera par skor i stället. 🙂
Haha, ja, du behöver inte övertyga mig om att ha flera par skor i stället. 🙂
Quote from Funbeat user on 4 August 2014, 16:46OBS! Roclite 243 är minst lika mjuk som Trailroc 245. Som några säger är den dock lite smalare, samt håller bättre. Roclite har en enklare rock-plate än Trailroc också. Jag tycker Roclite är lite vassare i grepp också.
OBS! Roclite 243 är minst lika mjuk som Trailroc 245. Som några säger är den dock lite smalare, samt håller bättre. Roclite har en enklare rock-plate än Trailroc också. Jag tycker Roclite är lite vassare i grepp också.