Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer.
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Vintern är snart här och eftersom jag är en sällsynt klen människa rent temperaturmässigt tänkte jag intförskaffa mig en trainer att ha i vinter. Jag kör för närvarande en Cyclecross med mönstrade däck och undrar om det blir några problem att köra t

Hej,

Tyvärr så kan jag inte så mycket om olika trainers att jag kan hjälpa dig att svara på din fråga. Men jag tänkte haka på den här tråden och ställa ytterligare en fråga...
Har hört att vissa trainers kan störa grannarna om man bor i lägenhet (att gra

Det finns ett speciellt bakdäck man kan köpa för trainerkörning

Jag kör med en Elite Pro trainer om jag inte minns helt fel. Gå in på http://cyclecomponents.se och titta, här för mig att dme hade någon kampanj just nu (H)

Jag har läst mycket positivt om Tacx Flow. Beställde en från Bike24 igår och den var över 1000-lappen billigare än i Sverige (inkl frakt).

Det går bra, men du måste köpa ett däck avsett för trainer, annars kommer ditt nabbdäck att brinna upp.

Ditt resonemang är dumsnålheten i dess nötskal. Tror du att en "dyr", 6-9000kr, trainer du kopplar till datorn och kan utmana och sporra dig själv i o

Tacx Flow kan även uppgraderas till en VR för 1500 spänn om man känner för det.

Tja,

Eftersom jag inte roas av att cykla i en virtuell värld eller av att flytta mätdata till en dator så tror jag inte att min vilja att ha en billig trainer är dumsnål.

Däremot måste den kunna visa effektuttag eftersom jag roas av att mäta framsteg i

jag köpte en superbillig begagnad trainer och satte på effektmätare på cykeln. Nu har jag effektmätare på sommaren också 🙂

Att cykla i en virtuell värld kanske inte tillför så himla mycket... Men jag har beställt en Tacx Fortious Multiplayer, med den kan man TÄVLA mot andra som är online. Att TÄVLA mot andra (om så i en virtuell värld) tillför massor med motivation!

Anders. har du testat att köra online mot andra?