Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer.
You need to log in to create posts and topics.

Lasse.
Den är klockren för oss som motionerar.
Har en själv och det har inte stört en enda granne hitintills.
Brukar pumpa framför en film ibland.

Iofs. så bor jag i eget hus på landet, men grannarna har aldrig klagat ändå.

då blir det en sån, tack

Jag köpte mig en Taxc Satori förra hösten och har ångrat många gånger att jag inte köpte ett steg bättre. Jag skulle gärna vilja ha någon form av feedback på hur hårt jag jobbar (förutom puls) så man visste om man blev bättre. Går man upp lite i pris så f

Jag kör också biltemas variant. Började med lätt mönstrade cyclocross däcken, det var ingen hit. Bor visserligen i villa men ljudvolymen var av den arten att ungarna inte kunde se på tv i rummet bredvid :-). Löste sig med släta smala billiga däck istället

Det finns speciella trainerdäck som är anpassade för ändamålet. Däcken blir ju betydligt varmare på trainern än ute på de svenska vägarna.

Jag passar också på att ställa en trainerrelaterad fråga. Jag funderar på att köpa en trainer till vintern. Ljudet får mina grannar stå ut med men en bekant påpekade att det kanske inte känns så fräscht att cykla med den inne i lägenheten om man planerar

Två bordsfläktar o öppen altandörr brukar funka bra mot träningsodör.

Det blir ordentligt varmt på trainern!

Jag har cyklar en hel det trainer i mitt arbetsrum, visserligen i hus - men det luktar definitivt omklädningsrum efter ett pass. Dessutom höjer man temperaturen rätt rejält i rummet man sitter i. Kan du stänga om dig, ha bra ventilation (öppna fönster) oc

Jag kör ute i förrådet (där det ändå är rätt svalt) och svettas som en gnu! Tycker det blir mycket svett på golvet när man kör spinning, men det här är värre.