Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 07:37Tack P
jag märkte själv att nu kan jag cykla över en timme utan att bli trött, det blev betydligt bättre i sätesmuskeln också..
Än så länge cyklar jag bara hemma i v-rummet, men på fredag ska jag börja cykla till jobbet 1,2 mil enkelresa, lite längre fr
Tack P
jag märkte själv att nu kan jag cykla över en timme utan att bli trött, det blev betydligt bättre i sätesmuskeln också..
Än så länge cyklar jag bara hemma i v-rummet, men på fredag ska jag börja cykla till jobbet 1,2 mil enkelresa, lite längre fr
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 11:31"Svar till p
Men hur vet trainern vilken "utväxling" du kör med?
Det är viss skillnad i kadensen att köra i 30Km/h med 50/12 eller 53/11."Jag vet inte om detta finns i någon trainer, då jag själv inte har kört någon och har allmänt dålig koll på såna p
"Svar till p
Men hur vet trainern vilken "utväxling" du kör med?
Det är viss skillnad i kadensen att köra i 30Km/h med 50/12 eller 53/11."
Jag vet inte om detta finns i någon trainer, då jag själv inte har kört någon och har allmänt dålig koll på såna p
Quote from ellen olsson on 24 March 2010, 11:49Jag har kadensgivare. Det är smidigast.
Jag har kadensgivare. Det är smidigast.
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 12:15Tacx high-end trainers har antingen kadensgivare (Fortius, Imagic)
Någon annan modell (Bushido?) beräknar kadens genom att analysera kraften som pedalerna utsätts för, antagligen ungefär som beskrivet ovan.Mvh Janne
Tacx high-end trainers har antingen kadensgivare (Fortius, Imagic)
Någon annan modell (Bushido?) beräknar kadens genom att analysera kraften som pedalerna utsätts för, antagligen ungefär som beskrivet ovan.
Mvh Janne
Quote from ellen olsson on 24 March 2010, 12:23Man kan använda sin vanliga kadensgivare till cykeldatorn också. Det är vad jag gör när jag värmer upp innan en tävling.
Man kan använda sin vanliga kadensgivare till cykeldatorn också. Det är vad jag gör när jag värmer upp innan en tävling.
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 13:58Hej på er alla.
Att man skulle kunna koppla in en kadensgivare till en trainer det vet jag redan. Men nu var det just denna trainern, en maxi elit, som jag undrade över. Var kanske lite otydlig där 🙁
Man själv gör jag som Herr Granlund. Kör med kadens
Hej på er alla.
Att man skulle kunna koppla in en kadensgivare till en trainer det vet jag redan. Men nu var det just denna trainern, en maxi elit, som jag undrade över. Var kanske lite otydlig där 🙁
Man själv gör jag som Herr Granlund. Kör med kadens
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 14:13"Det enklaste vore väl att köra på samma som till en cykeldator. Då får man en exaktare angivelse, tror jag. Dvs en givare och en magnet är allt som behövs. Och så förstås mjukvaran i trainens dator"
Naturligtvis har du rätt där (tror jag). Det var mest
"Det enklaste vore väl att köra på samma som till en cykeldator. Då får man en exaktare angivelse, tror jag. Dvs en givare och en magnet är allt som behövs. Och så förstås mjukvaran i trainens dator"
Naturligtvis har du rätt där (tror jag). Det var mest
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 18:31Hej Tomas.
" Det ska då inte vara några problem att med god precision göra det i trainermjukvaran med input endast från rullens hastighet/acceleration."
Jag förstår att den skulle kunna veta med vilken kadens jag kör. för visst det skiljer sig väl lite
Hej Tomas.
" Det ska då inte vara några problem att med god precision göra det i trainermjukvaran med input endast från rullens hastighet/acceleration."
Jag förstår att den skulle kunna veta med vilken kadens jag kör. för visst det skiljer sig väl lite
Quote from Lena O on 24 March 2010, 20:31man kan räkna också
man kan räkna också