Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer träning mot datorn?
You need to log in to create posts and topics.

Får erbjudande om prenumeration till "Zwift" via facebook är det någon som provat eller finns det något bättre.
Jag är en soffpotatis just nu, men behöver någon boost att hoppa upp på trainern.

Rekommenderar starkt att köra det. Prova gratis veckan( 7 dagar gratis och 50 km).
Finns massor av event att deltaga i, köra planlöst runt eller olika pass att välja mellan.
För mig så var det riktigt vanebildande 🙂

Tack för svar, då blir det att trampa i mörka norrland!

Vad behövs för utrustning för att koppla mot datorn?
Jag har en rätt enkel trainer.

Har också sett detta men inte provat. Köpte mig en traniner i mellandagarna av märket Bkool och till den finns redan en massa banor att åka.
Just av den anledningen så har jag inte känt behovet av att prova denna tjänst.
Om någon som har mer erfarenhet

Vilken köpte du och var?

Är du nöjd?

/Calle

Jag hade i början en gammal TACX Satori Pro(manuell) sedan hade jag kadensmätare, trippmätare och pulsband som jag kopplade till datorn. I Zwift så kan man välja en enkel trainer och sedan koppla ihop den med ens alla olika mätare.

Körde själv olika prog

Jag har en något dyrare lösning.
Jag har en Tack Bushido som är kopplat till Tack Training Software på datorn. Då kan man dels köra efter fördefinierade program (som intervallträning), dels finns det en massa Live video, där man har filmat tex cykelrunda

/B din trainer fungerar precis som min Bkool. Med banor, video och allt. Jag tycker precis som dig att enda nackdelen är just detta med nedförsbacke. Det är bara att trampa på.
Men och andra sidan så använder jag den för att träna kondition och då ska man