Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer vs spinningcykel vs ergom …
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har sedan 10 år på vintern alltid satt racern på trainer på vintern. Men nu börjar jag väga över att istället köpa en spinningcykel.
Trainer tycker jag fungerar bra när man bara skall nöta eller tempoköra. Men tungt stående... mja. Och inte skulle jag

Med Monarken kan du träna med watt vilket är en helt ny dimension av träningen, viktpendeln är också mycket exakt till skillnad på alla andra elektroniska dito. Dessutom torde det vara omöjligt att nöta ut en Monark, jag har en från 60-talet som funkar pe

Sök på facebook, finns en grupp där som heter Monark Testcykelträning. Där finns många inbitna användare.

Dum fråga. Vad vinner man på att watt träna jämfört med pulsbaserad träning?

Mätbara resultat.

Man får framför allt se den bistra sanningen. (H)

Numera har flera gym spinningscyklar med Wattmätare. Så likamedstecknet spinningcykel = ingen wattmätare är inte sant längre. Hur exakta dessa mätare är i jämförelse med en Monark har jag ingen aning om. Men om man jämför sina watt på en och samma device

Varför inte testa rullar? Då kan du använda din vanliga cykel med alla fördelar det innebär! Finns med ställbart motstånd numera e u.

Största skillnaden på en trainer och en Monark 828e har för min del varit att jag använder Monarken. Anledningen är främst, som fler har varit inne på, betydligt bättre cykelkänsla och att man kan mäta vad man presterar. Jag sålde min trainer efter 4 år,

Conny - Jag överväger främst att uppgradera från trainer för att ha något kraftigare vid stående och bändande. Jag tvivlar på att rullar då är så lämplig uppgradering 😉

Jag köpte en 828 och tränade på den under ett par år. Tack vara den kör jag hellre på känslan idag. Kroppen vet vad den klara av och några världsrekordförsök är inte aktuellt 😉

12