Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer vs spinningcykel vs ergom …
You need to log in to create posts and topics.

12

Om inte inköpspriset spelar så stor roll så är ju Monarken riktigt bra.
Dels gillar jag att träna wattbaserat + att den är sjukt hållbar.

Jag har haft en 828 i tre år som jag & frugan kört över 350pass på totalt, inte en tendens till att vara sliten.

Oftast när jag sitter på motionscykel blir jag irriterad på ställningen och framför allt på vevpartiet. Ofta känns det som att pedalerna sitter för långt från varandra, dvs vevpartiet är för "brett". Kanske bättre med en ren spinningcykel?

Ja spinningcykel eller monarks 848e strip är inte som en "motionscykel". De går att ställa in i ställning som en racer. I a f om man väljer rätt modell.

Ang pris. Naturligtvis spelar pris roll. Som jag skrev kostar en 848e ungefär dubbla pengen mot en sp

Känns som pulsen är ett ganska trubbigt sätt att mäta eftersom den varierar ganska mycket beroende på andra faktorer som temperatur, hur nära träningen du har ätit, hur utvilad du är osv.

Om du skall köra ett tröskelpass på t.ex. 2x20 min och gå på puls

Angående priset på Monarken så håll lite utkik på Blocket och liknande. Köpte min för 1500:- och den var i kanonskick.
Lämnade till min lokala LBS som byggde om den motsvarande "Strip" för 1500:-.
En riktig sadel hade jag i gömmorna.
Totalt 3000 spänn och

Jag har wattmätare på fincykeln. Under träning är det princip bara när jag cyklar i grupp som jag använder den. Man har då bättre koll om man ligger först i backar vad man skall ligga på för att inte det skall gå för fort för gruppen. Annars är det mest e

Oj, då har vi helt olika användningsområden för effektmätaren. Jag skaffade den för att pulsen inte är särskilt konsekvent och att den inte speglar utfört "arbete".

"Jag är en glad motionär som börjar närma mig mina 50. Jag behöver inte träna 100% optima

Det blev en begagnad Pulse 225 på blocket.

12