Quote from Funbeat user on 18 December 2009, 21:16Hej på er.
En liten men ack så viktig "mekregel" är; Fett vid plusgrader och olja vid minusgrader.
Så har gjort i över tju år och det funkar i allafall för mig;)
Vänligen
P.
Hej på er.
En liten men ack så viktig "mekregel" är; Fett vid plusgrader och olja vid minusgrader.
Så har gjort i över tju år och det funkar i allafall för mig;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 18 December 2009, 21:23Vapenfett har många användningsområden.
Vapenfett har många användningsområden.
Quote from Funbeat user on 18 December 2009, 22:19Tack för alla tips! Då har man nåt att pyssla med under julen.
Tack för alla tips! Då har man nåt att pyssla med under julen.
Quote from Funbeat user on 18 December 2009, 23:37Kedjespray som innehåller klister är säkert orsaken. Lägg frikransen i diesel över natten som både smörjer o rengör. Lycka till!
Kedjespray som innehåller klister är säkert orsaken. Lägg frikransen i diesel över natten som både smörjer o rengör. Lycka till!
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 00:46Kedjespray har jag aldrig använt så det tror jag inte.
Kedjespray har jag aldrig använt så det tror jag inte.
Quote from Berit Bengtson on 19 December 2009, 16:54Tommy Ivarsson skrev:
> Lägg frikransen i diesel över natten som både smörjer o rengör.Vad fel det kan bli.
Sedan mitten/slutet av 80-talet har cyklar kassetnav, inte frikransnav.
Att lägga kassetten i diesel hjälper alltså inte när frihjulsmekanismen
Tommy Ivarsson skrev:
> Lägg frikransen i diesel över natten som både smörjer o rengör.
Vad fel det kan bli.
Sedan mitten/slutet av 80-talet har cyklar kassetnav, inte frikransnav.
Att lägga kassetten i diesel hjälper alltså inte när frihjulsmekanismen
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 17:42Råden om avfettning spretar en del, vilken avfettning är att fördra olika typer av rengöring på cykeln? Har själv både erfarenheter och egna idéer men vill göra höra era.
Råden om avfettning spretar en del, vilken avfettning är att fördra olika typer av rengöring på cykeln? Har själv både erfarenheter och egna idéer men vill göra höra era.
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 18:47Om en cykel har frikransnav eller kassettnav beror på hur mycket tillverkaren har sparat in på delar som inte syns så bra. GT körde t.ex. med frikransnav på sina billigare MTB-modeller åtminstone fram till konkursen i början av 2000-talet. Trek "fuskade"
Om en cykel har frikransnav eller kassettnav beror på hur mycket tillverkaren har sparat in på delar som inte syns så bra. GT körde t.ex. med frikransnav på sina billigare MTB-modeller åtminstone fram till konkursen i början av 2000-talet. Trek "fuskade"
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 19:05Enklast och det mest effektiva bruk av din tid är att köpa ett nytt frihjul.
Du behöver en kassettavdragare för att lossna låsringen och plocka av kassetten. Det kan inte vara kassetten som är problemet. Den har inga rörliga delar.
Frihjulet kan bytas.
Enklast och det mest effektiva bruk av din tid är att köpa ett nytt frihjul.
Du behöver en kassettavdragare för att lossna låsringen och plocka av kassetten. Det kan inte vara kassetten som är problemet. Den har inga rörliga delar.
Frihjulet kan bytas.