Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 11:27Sadeln sitter fast i sadelstolpen med en skruv. Lossar du den så kan man samtidigt skjuta sadeln framåt eller bakåt ett par centimetrar längs rälsen som sitter under sadeln.
Sadeln sitter fast i sadelstolpen med en skruv. Lossar du den så kan man samtidigt skjuta sadeln framåt eller bakåt ett par centimetrar längs rälsen som sitter under sadeln.
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 12:01Ah, ok. Tackar så mycket.
Ah, ok. Tackar så mycket.
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 13:02det var så lite så. 🙂
det var så lite så. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 15:26I dagsläget har jag en racer, vet inte riktigt skillnaden mellan racer och tempohoj... Eftersom jag inte har koll på det där, kan någon förklara varför man måste flytta fram sadeln på en tempohoj?
Det känns som om det är helt ok om det är en bra begagnad
I dagsläget har jag en racer, vet inte riktigt skillnaden mellan racer och tempohoj... Eftersom jag inte har koll på det där, kan någon förklara varför man måste flytta fram sadeln på en tempohoj?
Det känns som om det är helt ok om det är en bra begagnad
Quote from Lisa Bringhed on 25 August 2008, 20:31Sara:
Ja du, titta på killen i gult på videon nedan. (H)
http://www.youtube.com/watch?v=BJNLMYpr2TMDet går väl 60-70 km/h, han reser sig några sekunder, han har händerna uppe på styret.
Skämt åsido, Min åsikt är att en tempohoj är ett sätt att _köpa
Sara:
Ja du, titta på killen i gult på videon nedan. (H)
Det går väl 60-70 km/h, han reser sig några sekunder, han har händerna uppe på styret.
Skämt åsido, Min åsikt är att en tempohoj är ett sätt att _köpa
Quote from Lisa Bringhed on 25 August 2008, 20:33Henrik:
Flytta fram sadeln på tempohoj?Det är ju just det du inte behöver, geometrin är annorlunda. På en tri hoj kan den vara jättemycket annorlunda eftersom man inte har några regler... eller några har man väl... men inte angående geometri, så vitt ja
Henrik:
Flytta fram sadeln på tempohoj?
Det är ju just det du inte behöver, geometrin är annorlunda. På en tri hoj kan den vara jättemycket annorlunda eftersom man inte har några regler... eller några har man väl... men inte angående geometri, så vitt ja
Quote from Jonas Täng on 25 August 2008, 21:40Åh tack. Då finns det fortfarande utvecklingspotential med den cykeln jag har idag! 😉
Åh tack. Då finns det fortfarande utvecklingspotential med den cykeln jag har idag! 😉
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 09:18Tjena, jag är i startgroparna för att börja träna triatlon (motionär).
Om jag fattat det rätt så räcker det långt med en racer och tempobågar?
Ska man leta efter en kolfiber racer eller är de inte mycket lättare än en aluminium? Ska kolla efter begangna
Tjena, jag är i startgroparna för att börja träna triatlon (motionär).
Om jag fattat det rätt så räcker det långt med en racer och tempobågar?
Ska man leta efter en kolfiber racer eller är de inte mycket lättare än en aluminium? Ska kolla efter begangna
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 10:10Om du tänkte vara motionär räcker det gott med racer med aluminium. Sen sätter du på tempobåge och flyttar fram sadeln på sadelstolpen.
Om du tänkte vara motionär räcker det gott med racer med aluminium. Sen sätter du på tempobåge och flyttar fram sadeln på sadelstolpen.
Quote from Lisa Bringhed on 26 August 2008, 13:43"Begagnat is the shit" (#)
Jag köpte min ScottUSA Phonak Team Issue (Full Dura-Ace, Ksyrium SSL) 2001 för 21 000 SEK av ett MTB ex-proffs som i sin tur "fått" den billigt. Han hade kört lite landsvägsträning på den inför en Ironman, men behövde cash till
"Begagnat is the shit" (#)
Jag köpte min ScottUSA Phonak Team Issue (Full Dura-Ace, Ksyrium SSL) 2001 för 21 000 SEK av ett MTB ex-proffs som i sin tur "fått" den billigt. Han hade kört lite landsvägsträning på den inför en Ironman, men behövde cash till