Quote from Guest on 13 May 2009, 15:50Jag försöker bli en bra (= stark och uthållig) triathlet.
Ligger i intensivträning just nu vad gäller simning.
Jag tränar också på gym; styrketräning och diverse Fys-pass (stationsbaserad styrke-spänst och konditionsträning).
Jag undrar hur mycket krut
Jag försöker bli en bra (= stark och uthållig) triathlet.
Ligger i intensivträning just nu vad gäller simning.
Jag tränar också på gym; styrketräning och diverse Fys-pass (stationsbaserad styrke-spänst och konditionsträning).
Jag undrar hur mycket krut
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 16:00Jag kör lite triathlon och det är som du säger en svår kombination. styrka är bra men det tar tid från de andra grenarna.
Men jag siktar in mig på core övningar, det är bålen och ryggen som måste vara stark nog för att orka hålla uppe löpningen efter cyk
Jag kör lite triathlon och det är som du säger en svår kombination. styrka är bra men det tar tid från de andra grenarna.
Men jag siktar in mig på core övningar, det är bålen och ryggen som måste vara stark nog för att orka hålla uppe löpningen efter cyk
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 16:09Ett tips är att lägga in i träningsschemat ett pass där du först träna cyklar och sedan löpning så du får in känslan av att utöva allt på ett bräde. Simning utomhus nu är kanske inte rekommendera isf "torr-våtdräkt", men cykla - springa de distanser du ha
Ett tips är att lägga in i träningsschemat ett pass där du först träna cyklar och sedan löpning så du får in känslan av att utöva allt på ett bräde. Simning utomhus nu är kanske inte rekommendera isf "torr-våtdräkt", men cykla - springa de distanser du ha
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 16:13hmm ojoj läste din profil...nu förstår jag att du var ute efter expert hjälp....
jag är bara en glad amatör 😉
hmm ojoj läste din profil...nu förstår jag att du var ute efter expert hjälp....
jag är bara en glad amatör 😉
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 16:17Tack, Simon, för värdefulla synpunkter. Du har helt rätt i att man ska satsa på Core.
Jag köpte faktiskt en boll häromdan samt en Ab-roller.
Märker att vid cykling är det bålen som ska orka arbeta statiskt lång tid,
vid löpning ekonomiseras rörelsen om m
Tack, Simon, för värdefulla synpunkter. Du har helt rätt i att man ska satsa på Core.
Jag köpte faktiskt en boll häromdan samt en Ab-roller.
Märker att vid cykling är det bålen som ska orka arbeta statiskt lång tid,
vid löpning ekonomiseras rörelsen om m
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 16:20Kinna,
jag är inte något proffs......men jag är glad ändå.
Jag är inte ute efter enbart experthjälp, jag mottar tacksamt ALLA råd oavsett om de kommer från glada amatörer eller proffs. Många personer sitter inne med egna erfarenheter och det är lika mycke
Kinna,
jag är inte något proffs......men jag är glad ändå.
Jag är inte ute efter enbart experthjälp, jag mottar tacksamt ALLA råd oavsett om de kommer från glada amatörer eller proffs. Många personer sitter inne med egna erfarenheter och det är lika mycke
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 20:30Jag lägger mer krut på styrketräningen under lågsäsong för att prioritera det andra mer nu. Försöker få in ett pass styrka i veckan, tror att det räcker för att inte tappa det jag byggt upp under vintern.
Jag lägger mer krut på styrketräningen under lågsäsong för att prioritera det andra mer nu. Försöker få in ett pass styrka i veckan, tror att det räcker för att inte tappa det jag byggt upp under vintern.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 20:48Jag är inte så mkt varken proffs eller triathlet, men jag vet att detta ämne är ett av de mest debatterade på slowtwitch.com:s forum. Mao. finns inget uppenbart svar.
Man kan tycka att grenspecifik styrka ska byggas genom att utföra grenen i fråga, det ä
Jag är inte så mkt varken proffs eller triathlet, men jag vet att detta ämne är ett av de mest debatterade på slowtwitch.com:s forum. Mao. finns inget uppenbart svar.
Man kan tycka att grenspecifik styrka ska byggas genom att utföra grenen i fråga, det ä
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 20:55Hej,
jag gick på triathlongymnasiet, och vi hade endast ett pass i veckan då det var cirkelträning = styrka.
Då jag tyckte att det var/är väldigt roligt med styrketräning så smög jag mig in på gymet ibland, men fick höra att jag inte skulle bli någon bät
Hej,
jag gick på triathlongymnasiet, och vi hade endast ett pass i veckan då det var cirkelträning = styrka.
Då jag tyckte att det var/är väldigt roligt med styrketräning så smög jag mig in på gymet ibland, men fick höra att jag inte skulle bli någon bät
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 20:57Anneli.
Styrka är absolut inte fel, men skulle jag välja så kör inga maskiner fria vikter är bättre som du säkert vet.
Jag vet att Ted Ås och Jonas Colting blandar in lite styrka med kroppen som hjälp, medans andra tycker att det är bättre att låta krop
Anneli.
Styrka är absolut inte fel, men skulle jag välja så kör inga maskiner fria vikter är bättre som du säkert vet.
Jag vet att Ted Ås och Jonas Colting blandar in lite styrka med kroppen som hjälp, medans andra tycker att det är bättre att låta krop