Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTriathlon olympisk på ett år?
You need to log in to create posts and topics.

Har börjat löpträna rätt nyligen då jag ledsnade på att träna på gym. Och efter att par öl i sommarvärmen så slog jag vad med en polare att det skulle gå att ta sig igenom ett triathlon nästa sommar. Vilken distans som gällde togs aldrig upp, men utgår if

Jag körde en halv Ironman som första triathlontävling. Olympisk distans går i princip att genomföra på vilja...

Det är precis vad jag vill tro med. Man kommer långt med tjockt pannben, men samtidigt vet man inte riktigt vad man ger sig in på när det gäller multisport. Men det är gött att ha nåt mål med träningen.

Jag och två polare gjorde en egen triathlon-"tävling" för ett par helger sen. Ingen av oss har testat det tidigare. Vi körde olympisk distans utan problem, visst det gick inte fort direkt men vi tog oss igenom utan några "nära döden- upplevelser" =) Är ma

Med ett års träning kan du cruisa ifrån dina polare... 🙂

Just Olympisk distans kan ju vara lite smärtsam dock. Jag ligger i alla fall runt/på/över/under mjölksyratröskeln hela vägen, och det är inte kul... (#)

Det finns ju tom ett träningsprogram för

Jag började för ungefär ett år sen och gjorde debut på Göteborg triathlon, olympisk distans, nu för några veckor sen. Nu vet jag inte vad du kan sen tidigare, men jag kunde inte crawla och det var det stora hindret. Om du inte kan det så är det mitt tips

OS är nästa månad.

Synd bara att kvalet är slut 😉

Olympisk distans kan man ta sig igenom på bara vilja. Sen handlar det om vilken tid man vill ha och vilken återhämtningstid man vill ha efteråt.

Antar att du vill ha en tid som är snabbare än dina kompisar iaf.
Kolla in t

Är det inte extremt lite löpning i det programmet?

Det är snarare för mycket simning men om man ska hålla en någorlunda nivå i alla tre grenar så är nog balansen ganska bra.