Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlontriathlonträning
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag undrar hur hur länge nån tror att man behöver träna inför t e x Kalmar Triathlon för att ´behagligt´ ta sig i mål nånstans i mitten av startfältet? Min träningsbakgrund är inte den allra bästa förutom att jag spelat fotboll när jag var yngre och

Bra idé är att köra en Halv IM nästa år. Då får du chans att prova alla prylar och dig själv. En marathon är också bra. Hitta en crawl-skola om du inte är så bra på det redan.

Bry dig inte om vikten, det är inget problem för dig. De som bantar går oftare

Glöm gymmet, glöm vikten, spring, cykla o simma så växer och krymper musklerna på rätt ställen!

Kolla på Jimmy B L här på Funbeat. Han är betydligt bitigare än du, och gjorde en bra insats i Kalmar efter mindre än ett halvårs triathlonträning.

OK 🙂 .. Jag kanske inte ska koncentrera mig så mycket på vikten, är trots allt inte så stor... Har tänkt dra ner träning med vikter till ett pass i veckan så småninm. Det hinns inte med mer iaf när det andra ska prioriteras.

Det kan säkert vara rätt tänkt. Men med mycket cykling är det inte säkert du blir lättare.

(För egen del tror jag inte mina 92 kg på 187 cm var nåt stort problem, jämfört med min obefintliga simteknik eller oebfintliga löpträning. Och en klubbkompis som

Nej precis, vikten brukar lösa sig. Jag gick ner 17 kilo på lite mindre än 1 år utan att jag medvetet försökte gå ned i vikt. Det händer bara av sig självt. Lite tråkigt att förlora en massa muskelmassa (iallafall de onödiga bröstmusklerna och bicepsen),

Jag har problemet att jag inte kan gå varken upp eller ner i vikt så värst mkt. Väger 83-87kg och är 181cm. Oavsett om jag kör mkt gym eller bara löpning och gröt. Måste vara ett unikum 🙁

Ser hellre att jag kan droppa ner till 78-80kg inför Kalmar, får

Jag har tydligen droppat 1.5 kg till sen 1.5 v tillbaka även fast jag äter som en häst (V). Löpningen börjar kännas riktigt bra nu. Längtar efter ett par riktiga distanspass, men det får vänta ett par veckor till. Jag har också droppat gymkortet, tillsvid

Får väl börja med spinning helt enkelt.. Bättre än ingenting.