Quote from Funbeat user on 11 September 2011, 10:49På min pendlingscykel lossade jag wirehöljena från infästningarna, smorde in wiren med fett och drog höljena fram och tillbaka så det kom in rejält m fett. Det blir en helt annan cykel efter det. Gör det innan du börjar justera växlarna.
På min pendlingscykel lossade jag wirehöljena från infästningarna, smorde in wiren med fett och drog höljena fram och tillbaka så det kom in rejält m fett. Det blir en helt annan cykel efter det. Gör det innan du börjar justera växlarna.
Quote from Funbeat user on 11 September 2011, 21:50Hej och tack för alla tips!
Den här gången tycks det ha räckt med att spänna wiren något drygt varav med skruven. Körde långa banan på Roslagshösten idag och det gick finfint! 🙂
Hej och tack för alla tips!
Den här gången tycks det ha räckt med att spänna wiren något drygt varav med skruven. Körde långa banan på Roslagshösten idag och det gick finfint! 🙂
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 00:10Nu verkar ju just detta vara löst, men till en annan gång rekommenderar jag att växla till minsta drevet bak, och sen för hand dra i vajern för att se om växeln rör sig fritt. Om inte, så kan det vara skit i höljet eller knas med själva växeln. Om allt är
Nu verkar ju just detta vara löst, men till en annan gång rekommenderar jag att växla till minsta drevet bak, och sen för hand dra i vajern för att se om växeln rör sig fritt. Om inte, så kan det vara skit i höljet eller knas med själva växeln. Om allt är
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 07:34Nja, det är svårt att komma förbi stoppskruvarnas ytterlägen 😉
Nja, det är svårt att komma förbi stoppskruvarnas ytterlägen 😉
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 07:41De som begriper hur växeln fungerar, vevar o växlar till största kakan bak. Växlar till tyngsta växeln så att wiren slackar. Då är det väldigt enkelt att pyssla med diverse smörjmedel.
Men det stod kanske inte i det inlästa materialet?
De som begriper hur växeln fungerar, vevar o växlar till största kakan bak. Växlar till tyngsta växeln så att wiren slackar. Då är det väldigt enkelt att pyssla med diverse smörjmedel.
Men det stod kanske inte i det inlästa materialet?