Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTrithlon fråga ??
You need to log in to create posts and topics.

12

Funderar på att ställa upp i Triathlon och har förstått att musik under cykeldelen är förbjudet men får man använda musik/mp3-spelare under löpningen ??

Tyvärr inte där heller...

Själv undrar jag hur folk kan vara så jäkla angelägna om att lyssna på musik så att min transitionbag är utformad med särskild plats för apparaten för "pre-race music". Är oldfashion och tycker att musik är en flykt från verkligheten när den verkliga verk

...verklighetsflykt, nja ganska skönt att sjunka ned i nötarkonen o köra på (H) !!

jag är gubbe, jag gillar typ New Gold Dream med Simple Minds, så fattar du hur old fashion jag är, eller Ogasmatron med Motorhead. (är du yngre kan du ju youtuba på Usura och "Open your mind").
Föredrar själv svett, adrenalin och folkbrus som uppladdning.

Vad vore ett spinningpass utan musik.... haha, naej, men allvar, jag förstår absolut att man inte ska ha musik i en triathlontävling. Men undrar samtidigt varför det är tillåtet i till exempel marathon? Och visst är det väl så att i vissa cykeltävlingar p

alltså, jag är gammal, jag fattar att jag är passé, men jag tycker att när det finns intressanta ljud ska (JAG) inte lyssna på andra ljud. Vindbrus, hurrarop eller vattenskvalp. Gissa om jag min insnöade gubbe häromåret trodde att simkolleger skämtade när

@K, ja du har fel. lurar är enligt regelverket inte tillåtet på löpartävlingar heller. men mig veterligen har ingen hittills blivit diskad för det.

Hej Jakob, spelare är tillåtna under löpdelen i triathlon.

Spelare/mottagare eller annan elektronisk utrustning som kan ta emot eller spela upp signaler är INTE tillåtna i något moment i triathlon, utan bara före och efter tävling.

Skulle cykeldatan, mot förmodan, kunna spela musik/radio, så kommer det antaglig

12