Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTrithlon fråga ??
You need to log in to create posts and topics.

12

Karin: Musik i lurar är absolut inte tillåtet på cykeltävlingar! _Godkänd_ kommunikationsradioutrustning är dock tillåtet i diverse tävlingar.

Var skall du tävla Jakob?

Challenge Copenhagen 2010:
"Mp3 players and headphones may be used on the run course. The volume must however be
kept at a minimum, so the athlete can hear a bell from behind. Failure to comply with this
rule will cause a pena

Vilken organisation tillhör Challenge?

Min högst personliga uppfattning ifrågan om musik i öronen eller inte under race är den att det är en förolämpning mot sina med/mottävlanden, arrangören och publiken som är där för att heja fram dig. Vill du inte vara en del av stämningen, anmäl dig inte.

Rikard, hur resonerar du att lysna på musik förolämpar publiken, arrangörerna med mera?

Resonerade inte Rikard i sitt förra inlägg?

Synapsförklaring kanske kan vara:

Publik---->Öra---->Stämningsfylld hjärna

Publik----||| Musik----->Öra---->Hjärna

Tack för svaren nu vet jag vad som gäller !

Jonas Gunnarsson: Tack för länken, nu vet jag !

Är intresserad att köra Järnmannen, så då får det bli utan spelare.

Springer marathon både med och utan spelare, båda har sin charm men ibland kan det vara en m

Anledningen är säkerhet, man ska (även fast man är trött) kunna höra andra medtävlande, anvisningar från arrangör och domare.

Däremot kan det på motionstävlingar(i tri, mara, cykel, ...) i vissa fall vara tillåtet, antagligen för att få fler deltagare.

-->Jarek. Vet inte vad som var otydligt. Med pluggar i öronen vill man uppenbarligen fjärma sig från störande inslag i omgivningen. Och omgivningen i det här fallet är just medtävlanden, publiken och arrangören med funktionärer. spekaers etc!

Du kanske t

Rikard, varför inte bara trycka i ett par öronproppar om man vill "fjärma sig från störande inslag i omgivningen"? Det borde väl dessutom vara tillåtet.

Musik har man (i alla fall jag) för att få den där extra motivationen som kan saknas ibland. Och man

12