Quote from Guest on 15 May 2010, 17:07Köpte idag en pump till min cykel. Efter att jag pumpat bakdäcket öppnade jag starkt med att knäcka "ventilpinnen" vid avtag av cykelpumpen varpå slangen alltså måste bytas. När jag plockade bort bakhjulet följde jag upp det hela med att glömma att notera
Köpte idag en pump till min cykel. Efter att jag pumpat bakdäcket öppnade jag starkt med att knäcka "ventilpinnen" vid avtag av cykelpumpen varpå slangen alltså måste bytas. När jag plockade bort bakhjulet följde jag upp det hela med att glömma att notera
Quote from Rasmus Olsson on 15 May 2010, 17:17Lägg på kedjan på valfri "kugghjul" och veva runt pedalerna, så kommer bakväxeln att lägga kedjan på rätt drev efter några varv.
Lägg på kedjan på valfri "kugghjul" och veva runt pedalerna, så kommer bakväxeln att lägga kedjan på rätt drev efter några varv.
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 17:29Alltid på tyngsta växeln.
Alltid på tyngsta växeln.
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 20:04Håller med föregående talare. Alltid på lilla bak, dessutom åker bakväxeln ut. Ger mer plats för att lirka bort bakhjulet...
Håller med föregående talare. Alltid på lilla bak, dessutom åker bakväxeln ut. Ger mer plats för att lirka bort bakhjulet...
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 20:16Enklast är också att stå på vänster sida av cykel, och sedan luta sig över cykeln vid montering och avmontering av kedjan.
Jag brukar också alltid ha med mig engångshandskar av plast, som är bra att ha när man ska hålla på med kedjan.
/Markku
msaweb.se/
Enklast är också att stå på vänster sida av cykel, och sedan luta sig över cykeln vid montering och avmontering av kedjan.
Jag brukar också alltid ha med mig engångshandskar av plast, som är bra att ha när man ska hålla på med kedjan.
/Markku
msaweb.se/
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 20:25Varför plockar du av kedjan vid punktering.
Jag tar av hjulet och ger fan i att röra kedjan.
Varför plockar du av kedjan vid punktering.
Jag tar av hjulet och ger fan i att röra kedjan.
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 20:34*ler*
*ler*
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 20:59David: Lägg ut ett YouTube-klipp där du tar av och sätter tillbaka hjulet utan att röra kedjan! Vill lära mig det (H)!
David: Lägg ut ett YouTube-klipp där du tar av och sätter tillbaka hjulet utan att röra kedjan! Vill lära mig det (H)!
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 21:00Titta på nåt giro på tv får du se.
Titta på nåt giro på tv får du se.
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 21:02Har inte dom kanalerna här i bushen 🙂
Har inte dom kanalerna här i bushen 🙂