Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltubdäck
You need to log in to create posts and topics.

12

hej har ni tips på bra tubdäck och hur man enklast byter tubdäck och får ventilen rak. den kommer alltid snett när jag försöker.

Börja med att sätta i ventilen. Kräng sen lika mycket på båda sidor om ventilen om det går att förstå med den beskrivningen?

Park Tools - din mekhjälp i cyberrymden:
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=101

Bra tubdäck?
Dugast och FRM gör de finaste tubdäcken. Tyvärr så avspeglar det sig i priset... 🙂

Hej.
Ja Parktool ger dig en bra beskrvning hur man ska gå tillväga.
Glöm inte att "försträcka" tuben innan du klistrar den.

lycka till 🙂

Perfekt länk för mej. Tack!

Ja, det var en ingående beskrivning som säkert verkar skrämmande för många.

Jag skulle passa mig för att slipa eller använda lösningsmedel på carbonfälgar. Det blir lite overkill att ta bort gamla limrester. De löses av det nya limmet och hjälper till at

Aadu: när du har övat upp dig på din cykel kan du få lära mig. Har en stackars fransman som står här och ber om min uppmärksamhet men jag bara ignorerar honom till fördel för min blanka italienare.

AM: Vad är problemet?

David: Förutom att jag köpt en cykel för 300 kr menar du? Problemet är att jag inte har vare sig tid, pengar eller kunskap. Tanken va att jag skulle tvinga mig själv att meka och sen trodde det va obligatoriskt i cykelkretsar att ha minst tre (fem? nio?)

Har inte klubben verktyg till låns och sedan kan någon medlem meka och hålla en kurs?

12