Quote from Guest on 8 June 2011, 19:54Hej alla!
Väntar på mina kolfiberfälgar och behöver bestämma mig för vilka tubdäck jag ska sätta på. Tror att jag kommit ner till följande alternativ:
Vittoria Corsa Evo CX (ca 500kr)
Veloflex Criterium (ca 650kr)
Conti Competition (ca 560 kr)
Conti
Hej alla!
Väntar på mina kolfiberfälgar och behöver bestämma mig för vilka tubdäck jag ska sätta på. Tror att jag kommit ner till följande alternativ:
Vittoria Corsa Evo CX (ca 500kr)
Veloflex Criterium (ca 650kr)
Conti Competition (ca 560 kr)
Conti
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 20:04Jag har kört-kör med Vittoria Corsa Evo CX och Veloflex Criterium. De är ganska likvärdiga och punkterar med tiden som alla andra.
Jag tycker att de är helt ok för tubdäck i den prisklassen.
Jag har kört-kör med Vittoria Corsa Evo CX och Veloflex Criterium. De är ganska likvärdiga och punkterar med tiden som alla andra.
Jag tycker att de är helt ok för tubdäck i den prisklassen.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 20:18Således ingen anledning att hosta upp 150:- extra för Veloflex ist för Vittoria?
Och Conti utgår?
Mvh Janne
Således ingen anledning att hosta upp 150:- extra för Veloflex ist för Vittoria?
Och Conti utgår?
Mvh Janne
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 20:22Olika tuber för olika underlag.
Jag tror att Veloflexen har bättre grepp i kurvorna med tanke på att de har mjukare gummi.Vittorian är Gurras avlagda ifrån Beijing och de är inte körda så många mil.
Olika tuber för olika underlag.
Jag tror att Veloflexen har bättre grepp i kurvorna med tanke på att de har mjukare gummi.
Vittorian är Gurras avlagda ifrån Beijing och de är inte körda så många mil.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 20:25Duger Vittoria åt Gurra så duger de åt mig 🙂
Mvh Janne
Duger Vittoria åt Gurra så duger de åt mig 🙂
Mvh Janne
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 21:05Har själv lyckats punktera två Vittoria CX denna säsong (typ 2000 km på tub totalt) och tänkte testa GP4000 nu. Jag gillade att det gick att få vittoria i 23 mm bredd. Conti finns bara i 22.
Har själv lyckats punktera två Vittoria CX denna säsong (typ 2000 km på tub totalt) och tänkte testa GP4000 nu. Jag gillade att det gick att få vittoria i 23 mm bredd. Conti finns bara i 22.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 21:10Är man bara lite envis så går det att punktera på kortare sträcka än 2000 km.
Är man bara lite envis så går det att punktera på kortare sträcka än 2000 km.
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 10:01Ville bara tacka för denna tråden, står inför precis samma dilemma som Jan och hade satt upp samma val.
Då blir det nog Vittoria för mig med.
Fick för mig att det kanske var lite bättre punkteringsskydd på GP4000 men det grundade sig bara vad jag läst fr
Ville bara tacka för denna tråden, står inför precis samma dilemma som Jan och hade satt upp samma val.
Då blir det nog Vittoria för mig med.
Fick för mig att det kanske var lite bättre punkteringsskydd på GP4000 men det grundade sig bara vad jag läst fr
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 10:38Detta finnes også:
VITTORIA
Pave Evo CG II 320tpi Tubularles:http://www.oslosportslager.no/produkt/vittoria-pave-evo-cg-ii-320tpi-tubular-sykkeldekk-for-landevei-22682.aspx
Detta finnes også:
VITTORIA
Pave Evo CG II 320tpi Tubular
Quote from ellen olsson on 9 June 2011, 11:03Top Vélo hade ett test för några nummer sedan. Bästa allrounddäcket blev Veloflex Carbon. Andra däck med bra betyg var Vittoria Corsa Evo CX, Vittoria Pavé Evo CG II, Challenge Forte och Bontrager XXX Lite. Därefter kom bl.a. Continental Competition, Cont
Top Vélo hade ett test för några nummer sedan. Bästa allrounddäcket blev Veloflex Carbon. Andra däck med bra betyg var Vittoria Corsa Evo CX, Vittoria Pavé Evo CG II, Challenge Forte och Bontrager XXX Lite. Därefter kom bl.a. Continental Competition, Cont