Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltubdäck - vad välja?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla!

Väntar på mina kolfiberfälgar och behöver bestämma mig för vilka tubdäck jag ska sätta på. Tror att jag kommit ner till följande alternativ:

Vittoria Corsa Evo CX (ca 500kr)

Veloflex Criterium (ca 650kr)

Conti Competition (ca 560 kr)

Conti

Jag har kört-kör med Vittoria Corsa Evo CX och Veloflex Criterium. De är ganska likvärdiga och punkterar med tiden som alla andra.

Jag tycker att de är helt ok för tubdäck i den prisklassen.

Således ingen anledning att hosta upp 150:- extra för Veloflex ist för Vittoria?

Och Conti utgår?

Mvh Janne

Olika tuber för olika underlag.
Jag tror att Veloflexen har bättre grepp i kurvorna med tanke på att de har mjukare gummi.

Vittorian är Gurras avlagda ifrån Beijing och de är inte körda så många mil.

Duger Vittoria åt Gurra så duger de åt mig 🙂

Mvh Janne

Har själv lyckats punktera två Vittoria CX denna säsong (typ 2000 km på tub totalt) och tänkte testa GP4000 nu. Jag gillade att det gick att få vittoria i 23 mm bredd. Conti finns bara i 22.

Är man bara lite envis så går det att punktera på kortare sträcka än 2000 km.

Ville bara tacka för denna tråden, står inför precis samma dilemma som Jan och hade satt upp samma val.

Då blir det nog Vittoria för mig med.
Fick för mig att det kanske var lite bättre punkteringsskydd på GP4000 men det grundade sig bara vad jag läst fr

Detta finnes også:
VITTORIA
Pave Evo CG II 320tpi Tubular

les:http://www.oslosportslager.no/produkt/vittoria-pave-evo-cg-ii-320tpi-tubular-sykkeldekk-for-landevei-22682.aspx

Top Vélo hade ett test för några nummer sedan. Bästa allrounddäcket blev Veloflex Carbon. Andra däck med bra betyg var Vittoria Corsa Evo CX, Vittoria Pavé Evo CG II, Challenge Forte och Bontrager XXX Lite. Därefter kom bl.a. Continental Competition, Cont

12