Quote from Guest on 15 June 2010, 08:16Köpte nya tubhjul igår. Är de något speciellt ja ska tänka på? Tänkte använda dom på vättern, hur förbereder ja för ev punka? Funkar punkaspray?
Köpte nya tubhjul igår. Är de något speciellt ja ska tänka på? Tänkte använda dom på vättern, hur förbereder ja för ev punka? Funkar punkaspray?
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 08:26Ha extra tubisar med som du förlimmat innan med dig. Och ja det fungerar med punka-klet om inte hölet är för stort. Jag brukar montera däcket en gång innan utan lim, fått för mig att det är lättare att få på det nästa gång då.
Ha extra tubisar med som du förlimmat innan med dig. Och ja det fungerar med punka-klet om inte hölet är för stort. Jag brukar montera däcket en gång innan utan lim, fått för mig att det är lättare att få på det nästa gång då.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 10:01+1
samt se till att du har ventilförlängare (om sån behövs givetvis) även på reservdäcket så du slipper stå och pilla med det där ute.
Jag har nu kört ca 100 mil på ett Vittoria Corsa Evo CX som jag punkade med och lagade i fält med Vittorias punkagukka
+1
samt se till att du har ventilförlängare (om sån behövs givetvis) även på reservdäcket så du slipper stå och pilla med det där ute.
Jag har nu kört ca 100 mil på ett Vittoria Corsa Evo CX som jag punkade med och lagade i fält med Vittorias punkagukka
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 12:23Ta med reserv och handpump.
Ta med reserv och handpump.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 13:10Jasså det blev tubisar för dig med. Vad blev det för hjul?
Jag själv hem och limma ikväll.
Jasså det blev tubisar för dig med. Vad blev det för hjul?
Jag själv hem och limma ikväll.
Quote from j sollerman on 15 June 2010, 17:32Vilket däcktryck rekommenderas? Jag kör på GP4000 och det står max 12 bar, men det känns väl mycket..
Vilket däcktryck rekommenderas? Jag kör på GP4000 och det står max 12 bar, men det känns väl mycket..
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 17:389 fram 10 bak brukar jag göra med, väger ca 74. Testa att montera reserven först en gång, kan behöva stretchas lite och det är bra att kolla hur man enklast tar bort den limmade. Har bytt 2 gånger i år och tycker det är rätt smidig jämfört med slang. Någo
9 fram 10 bak brukar jag göra med, väger ca 74. Testa att montera reserven först en gång, kan behöva stretchas lite och det är bra att kolla hur man enklast tar bort den limmade. Har bytt 2 gånger i år och tycker det är rätt smidig jämfört med slang. Någo
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 17:39Jag tror att ungefär samma rekommendationer bör gälla både tubdäck och kanttrådsdäck.
Däcktryck som anges på däcket är inget att gå efter, eftersom trycket ska anpassas efter den vikt som är på hjulet.
På min hemsida har du mer info om detta: http://msa
Jag tror att ungefär samma rekommendationer bör gälla både tubdäck och kanttrådsdäck.
Däcktryck som anges på däcket är inget att gå efter, eftersom trycket ska anpassas efter den vikt som är på hjulet.
På min hemsida har du mer info om detta: http://msa
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 18:48Markku, jag skulle uppskatta om du svarade i tråden istället för att som alltid länka till din sida. Om jag vill ha info av den typen finns andra kanaler än ett levande forum som detta är.
Markku, jag skulle uppskatta om du svarade i tråden istället för att som alltid länka till din sida. Om jag vill ha info av den typen finns andra kanaler än ett levande forum som detta är.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 20:48Amatör här! Limmar man fast däcket på fälgen lr vad limmar man?:)
Amatör här! Limmar man fast däcket på fälgen lr vad limmar man?:)