Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTungt?????
You need to log in to create posts and topics.

I går morse tänkte jag att ta en liten löprunda, men hjälp va tungt det var, det va lerigt, isigt barmark allt mellan himmeln och jord. Jag orkade ingenting. Jag försöker träna kanska mýcket, tycker jag i allafall, tränar styrka och kondition. Men det va

Du har ingen infektion på gång i kroppen? Men annars kan det här vädret riktigt trycka ner en i skorna, och göra att all ork rinner ur en.... Gnäll på du; det brukar kännas bättre efteråt! 🙂

Det ääär tungt i spåren nu. Fuktigt, sugande och eländigt. Gråa snöhögar som alltför sakta blir mindre och lämnar blöta pölar efter sig. Men bortsett från det är våren faktiskt här nu. Medeltemperaturen har varit över nollstrecket 7 dygn i rad och vårdagj

Se det så här: att det är snö i spåren är bra för ditt skelett i och med att det skapar ett mjukare och mer varierat underlag, och den försämrade framkomligheten ger en bra muskelträning.

Ibland kan jag också känna att jag är seg och trött och inte orkar springa varken fort eller långt. Det kan väl dels bero på att det är tungt med allt snnöslask, men om man har sovit dåligt, är stressad och kanske inte har ätit tillräckligt eller fel spel

JAg brukar dela upp passet med att bestämma hur länge det ska springas. Efter halvtid bör det gär "lättare".

Tänk också på hur skönt det kommer kännas i kroppen när man kommer hem efter löprundan!

bra musik brukar hjälpa.... 🙂

jag har joggat i över två år och har lite då och då provat på att springa på morgonen. Dels för det verkar praktiskt att få det bortgjort och på sommaren är det så härligt och svalt på morgonen.
Men jag klarar det inte:-( Hur jag än gör så orkar jag inte

Jag började springa på morgnarna - korta max 45 min sedan när passen blev längre blev de flyttade till senare på dagen.
nu är det simning istöllet 2 ggr i veckan kl 0615!